Az év cigányozása: karóval vesz elégtételt a Kossuth-díjas művész

  • narancs.hu
  • 2017. március 26.

Fekete Lyuk

Rózsi bácsi nem viccel, ha a „romának” elpimaszodik a kölyke.

Demjén Ferenc, a népszerű Rózsi interjút adott a Blikknek, amelyből nemcsak a lovak iránt érzett rajongása derült ki, de még az is, hogy a róla szóló „italozós legendákat” a „rosszindulat táplálja”, s arról már ne is beszéljünk, milyen jó őkelme biztonságpolitikai szakértőnek is. „Világrészek akarnak áthelyeződni, amit elfogadhatatlannak tartok. Mindenki a maga helyén találja meg a boldogulását, és ne zavarjon másokat.

Ez a nézetem.

Kerítéspárti vagyok, pár sodronyt szívesen hozzá is adnék” – mondja, amikor arról kérdezik, „hogyan látja, merre forgunk” – sőt hozzáteszi azt is:

„Ha át akarnának gyalogolni a birtokomon, a rendcsinálásba magam is beavatkoznék.”

Hogy mindez nemcsak üres beszéd, arra Demjén példával is szolgál. Mivel migránsok még nem jártak a birtokán, a cigányokon volt kénytelen szemléltetni, hogyan is fest nála a rendcsinálás.

false

 

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

„Akkor is adódtak problémák, amikor romák laktak a szomszédságban. Először a láncfűrészem tűnt el a kamrából, ahová csak kisgyereket lehetett beszuszakolni a rácson keresztül, és ilyenforma kölykeik itt akkor csak nekik voltak. Később a kutyámat mérgezték meg, és

ekkor átmentem hozzájuk egy szőlőkaróval. Nem szívesen fenyegetőztem,

de ha nem tettem volna, nem lenne respektem” – indokolja, hogy miért nem a rendőrséghez vagy a polgárőrséghez fordult idős kora ellenére, sőt az is kiderül, hogy a karónál komolyabb fegyverektől sem riadna vissza, hiszen gyakorolni szokott a lőtéren.

Fusson, akinek nincs bora!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”