Bayer Zsolt szerint kizárólag kampánycélok miatt vizsgálják rendre Tiborcz és az Elios ügyeit

  • CD
  • 2019. április 10.

Fekete Lyuk

Mert mi másért egyébként?!

Bayer Zsolt nagy lelkesen most épp Orbán Viktor vejét védi be lehetőségeihez mérten, és választási kampányok részeként értelmezi az Elios-ügyben enyhén szólva érintett Tiborcz István gazdasági és egyéb jelenlétét a NER-ben.

Mint mindig, Bayer ezúttal is kizárja a realitást.

"Micsoda véletlenek vannak! Valamiért mindig kampányok idején kerül elő Tiborcz és az Elios."

A Fidesz publicistája egész cikket szentelt a Magyar Nemzetben (amit biztos, ami biztos alapon, hogy a befogadó készséget mutatók széles köréhez eljusson, a Hír TV weboldala teljes terjedelmében átvett) annak igazolására, hogy márpedig Tiborcz tiszta és becsületes, mint egy ma született bárány, csakhogy ez a csúnya média, annak is a liberális fertőt képező része, bizony rendre csúnyán besározza szegényt. És akkor ott van még az OLAF, meg az Európai Unió en bloc.

Bayer példák sorát hozza, az aktuális Tiborczot érintő Elios-fejleményeken túl előcitálja elmélete igazolásául a 2018-as, 2014-es, 2011 és 2015 között híreket, melyek szerinte mind-mind kizárólag kampánycélokat szolgáltak.

"Most pedig ismét nyakunkon az EP-választási kampány..." Az Eliosnál pedig újabb vizsgálat indul, hát, mi másért, ha nem kampánycéllal – véli a fideszes megmondó.

"Annyira elkeserítően unalmas, ostoba, átlátszó, primitív, és ugyanakkor felháborító ez az egész. Persze, így van ez máshol is."

Bayer Tiborczot Trump főbírójelöltjével, Brett Kavanaugh-val említi egy lapon, na, meg magával Trumppal.

És felteszi a kérdést, vajon meddig tűrhetik mindezt. Na, vajon meddig?

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.