Be kell tartani a tízparancsolatot, így gyógyulhat a magyar – mondta a leendő miniszter, aki majd az egészségügyért is felel

  • narancs.hu
  • 2018. április 26.

Fekete Lyuk

Na meg az ősrobbanás? Nem is volt ilyen.

Sajtóértesülések szerint minden bizonnyal Kásler Miklós, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója követi majd a leköszönő Balog Zoltánt az Emberi Erőforrások Minisztériuma élén. Aki kíváncsi arra, mire számíthat Káslertől, annak ajánljuk korábbi portrénkat, de érdemes néhány percet rászánni azokra a nagyon furcsa kijelentéseire is, amelyeket a Mérce gyűjtött össze a főigazgató egyik korábbi előadásából.

Kásler minden bizonnyal remek egészségügyi szakember, de ha az elképzelései mégsem segítenének mindenkin, ott lesz a hit, hiszen szerinte a halálos betegségek hetven-nyolcvan százaléka a tízparancsolat betartásával elkerülhető.

Ha a leendő miniszter jól lobbizik, a kormány talán majd indíthat egy felvilágosító programot, amelyben kifejtik: az ősrobbanás úgy hülyeség, ahogy van. Ennek akár Kásler is lehetne az arca.

Arról, hogy Kásler Miklós miként látja a világot, itt látható még néhány szösszenet.

A megkerülhetetlen – Portré Kásler Miklósról, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatójáról

Sebész, onkológus, 24 éve az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója. Nevéhez köthető a rákgyógyítás centralizálása, módszertanok kidolgozása, de a szakma jelenlegi rossz helyzetéért is sokan tartják felelősnek.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.