„Megéreztem a lőporszagot”

  • narancs.hu
  • 2015. november 26.

Fekete Lyuk

Videointerjút adott az Eagles Of Death Metal, amelynek párizsi koncertjén tömeggyilkosságot követtek el a terroristák.

Videointerjút adott az amerikai Vice magazinnak az Eagles Of Death Metal, amelynek párizsi koncertjén tömeggyilkosságot követtek el a terroristák november 13-án.

Az interjúból most először derült ki, hogy a zenekari tagok közül többen is nagyon közel álltak ahhoz, hogy elveszítsék az életüket. A zenekar nagy része az első lövések után, mialatt a fegyveresek újratöltöttek, ki tudott rohanni egy hátsó ajtón az utcára, és így biztonságba jutott. Jesse Hughes énekes viszont előbb a barátnőjét akarta megkeresni (nem tudván, hogy a lány is nagyon gyorsan ki tudott jutni az utcára), és amikor kinyitotta az egyik folyosóra vezető ajtót, szembetalálta magát az egyik fegyveressel, aki már rá is emelte volna a puskáját, de beleütötte a fegyvert egy ajtókeretbe, így Hughes el tudott rohanni a másik irányba. A zenekar keverősére pedig, aki a terem végében állt a pultjában, azonnal rálőttek a támadók, amint berontottak a terembe, de eltévesztették, és csak a pultját találták el. Lövés közben a terroristák teli tüdőből ordították, hogy Allah akbar!

Sok rajongó a zenekar öltözőjébe menekült, ahová betörtek a gyilkosok, és mindenkit lemészároltak, egyetlen fiatalt kivéve, aki Jesse Hughes bőrdzsekije alatt bújt el.

Mindegyik zenész aláhúzza az interjúban a franciák, a helyszínen lévők heroizmusát: az emberek kijöttek a lakásaikból, segítettek, sőt még azok is, akik megsérültek, lövést kaptak, megpróbáltak segíteni másokon, akik rosszabbul voltak vagy össze voltak zavarodva a káoszban.

A zenekar vissza akar menni újra Párizsba, sőt az első zenekar szeretne lenni, amely a Bataclanban fellép, ha újranyit a klub. Az Eagles Of Death Metal arra buzdít más zenekarokat, hogy dolgozza fel az egyik dalát, mert az összes bevételt az áldozatoknak fogják átutalni.

A látványosan összetört zenészekkel készített 25 perces interjút nem könnyű végignézni, de fontos anyag, akit érdekel, alább megtekintheti angolul:

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.