Határ a csillagos ég – idézte Orbán Viktor Rákosi kedvenc mondását, aztán elrepült a kínai kommunista vezetővel találkozni

  • narancs.hu
  • 2021. május 6.

Fekete Lyuk

Hangulatban van.

Vasárnap íruk meg, hogy Orbán Viktor arról számolt be a Facebookon, hogy hamarosan Kínába utazik; a miniszterelnök továbbá azt is közölte, hogy Szijjártó Péter társaságában telefonon egyeztetett Hszi Csin-ping kínai elnökkel. A távol-keleti diktátor kijelentette, hogy az országa kész tovább erősíteni a Magyarországgal való együttműködést a vakcinák terén, illetve nagyon hálás, hogy a magyar kormány egyértelműen kitart a Kína-barát politikája mellett, segíti népszerűsíteni a Kínával való együttműködést a Kelet-közép-európai országok körében, és védelmezi a Kína és Európa közötti kapcsolatokat. 

Hszi Csin-ping emellett belengette, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal hitelezésén és megépítésén túl kész újabb szintre emelni a két ország közötti stratégiai együttműködést.

Orbán a Facebook-oldalán egy Szijjártó Péterrel közös fotóhoz azt írta: „Egyeztetés a kínai elnökkel. Újraindítjuk a diplomáciát. Meghívás Pekingből: elfogadva”. A nagy utazásra pedig csütörtökön került sor, erről egy újabb fotó, ezúttal egy reptéri felvétel megosztásával emlékezett meg a kormányfő. „Hajrá, magyarok! Határ a csillagos ég” – írta ezúttal a kép mellé Orbán. Ám azt nem tudni, hogy a kínai kommunista pártvezetőnél teendő vizitre hangoló képhez szándékosan vagy puszta véletlenségből idézte a kommunista Magyarország egykori vezetője, Rákosi Mátyás által is hangoztatott szlogen.

Hajrá, magyarok! Határ a csillagos ég // Go, Hungarians! The sky is the limit! 🇭🇺🇭🇺🇭🇺

Posted by Orbán Viktor on Thursday, May 6, 2021
 

Így vagy úgy, helyén van a dolog.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.