Kásler Miklós hálát ad a Jóistennek, hogy a kormány jó döntéseket hozott a koronavírus-járvány kezelésében

  • narancs.hu
  • 2020. május 19.

Fekete Lyuk

Az ellenzék pedig nehéz helyzetben van, mert egyszerűen nincs a kormányon támadási felület.

"Miniszteri percek" címmel indított videósorozatot az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Facebook-oldalán. Az első néhány percben Kásler Miklóst kérdezi egy ifjú riporter arról, szerinte hogyan kezelte a kormány eddig a koronavírus-járványt és miért volt szükség a kórházi ágyak felszabadítására.

Kásler mondandóját azzal kezdi, hogy "az ellenzék nagyon nehéz helyzetben van. A magyarországi koronavírus-járvány lefutása bármilyen összevetésben rendkívül kedvező. Nincs a kormányon támadási felület."

A kórházi ágyak felszabadításával kapcsolatban Kásler elismétli a már unásig hallott kormányzati álláspontot, miszerint "a legrosszabb forgatókönyvre készültek", majd hozzáteszi: "érdemes végiggondolni, hogy mi lett volna akkor, ha Magyarországon is ugyanaz a helyzet alakul ki, mint New Yorkban, Olaszországban, Skandináviában vagy máshol. Hála istennek, a megfelelő ritmusban meghozott megfelelő intézkedések megelőzték ennek a helyzetnek a kialakulását."

A jövővel kapcsolatban Kásler annyit mond, hogy nem lehet kiszámítani, hogy a járvány hogyan alakul, ezért "a készültség fenntartása mellett, több lépésben, lassan, fokozatosan, megfontolva a lépéseket, elindították az egészségügyet, hogy visszaálljon az eredeti helyzet, a nem pontosan meghatározható jövőben."

(via 24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.