Két magyar bevándorlóval ünnepli saját nagyszerűségét Berlin

  • narancs.hu
  • 2016. február 8.

Fekete Lyuk

Jó együtt látni Dárdai Pált és Fischer Ivánt, és jó tudni, hogy valahol értékelik a profizmust és a szakmai integritást.

Két tekintélyes berlini intézmény sajtósai összefogtak, és készítettek egy közös imázsfilmet. A Konzerthaus Berlin és a Hertha BSC klipjének két főszereplője a Konzerthausorchester vezetőkarmestere és a Hertha vezetőedzője, Fischer Iván és Dárdai Pál, és valami olyasmi volna az üzenete, hogy a német főváros gazdag kultúrájának egyaránt része a művészet és a sport, a komolyzene és a foci.

false

 

Fotó: City-Press

Dárdai és Fischer mellesleg mindketten magyarok, bevándorlók, ha úgy tetszik, de a németeknek ez láthatóan nem olyan fontos. Van olyan részletes cikk, ahol ezt az összefüggést meg sem említik, de a német Eurosport honlapján olvasható elragadtatott Dárdai-portréban is arra hozzák fel példának a Fischerrel közös szereplést, hogy milyen sokoldalú, megnyerő személyiség a Herthát sikerre vivő magyar edző.

false

 

Fotó: City-Press

A lent látható klip a Borussia Dortmund elleni szombati Hertha-mérkőzésen debütált 76 ezer berlini szurkoló előtt. A találkozó amúgy gól nélküli döntetlenre végződött.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.