Közpénzből támogatták Pataky Attila koncertjét, ahol az ufóhívő énekes teli torokból nyomta a kormánypropagandát

  • narancs.hu
  • 2018. március 16.

Fekete Lyuk

Nyilván nagyon megérte ez nekünk.

Még a múlt hét végén derült ki, hogy Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter a saját keretéből adott nem kevesebb mint hatmillió forintot Pataky Attiláéknak, hogy megrendezzék az Edda Művek koncertjét, és kiadják a „33. dupla albumot”.

A hétvégén le is ment a koncert, ahol a fideszes Harrach Tamás Facebook-oldalára felkerült videó tanúsága szerint az ufókkal néhányszor már kapcsolatba kerülő (állítása szerint többször elvitték a földönkívüliek, de olyan is előfordult, hogy a napfényes Miamiban látogatta meg néhány ufó) énekes meghálálta Balog Zoltán segítségét: úgy nyomta a kormánypropagandát, ahogy azt két Nógrádi György és három Georg Spöttle sem tudta volna.

Bár a tegnap a békemenet első sorában vonuló Patakynak már van ebben gyakorlata: korábban olyanokat mondott, hogy „érzem, hogy jövő tavasz, a választások közel vannak és már nincs hova hátrálni, a liberális horda meg van őrülve a hatalomért, és azért bármit megtesz”, illetve „utána majd elvesznek mindent tőlünk, nem baj az sem, csak a hatalom meglegyen, az országunkat, ezt a gyönyörű, csodálatos Magyarországot, hitünket, aztán majd a házainkat, asszonyainkat, mindent”.

(via 444.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.