Németh Szilárd már a gyerekeknek szóló rajzkiállításon is Orbán Viktort dicsőítette

  • narancs.hu
  • 2018. március 16.

Fekete Lyuk

Miért kell hülyíteni az óvodásokat?

Nem könnyű felvenni a versenyt az óvodában kampányoló fideszes politikusokkal, de Németh Szilárdnak ma ez is sikerült. A korábban a csepeli Arany János Általános Iskola névadó ünnepségén is migránsozó és brüsszelező politikus egy gyerekeknek szóló, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet (NSKI) rajz- és esszépályázatának pályamunkáiból nyílt kiállítás megnyitóján hívta fel az egybegyűltek figyelmét Orbán Viktor tegnapi mondataira.

A nyertes munkák és Németh Szilárd

A nyertes munkák és Németh Szilárd

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Innentől idézzük is a kiállításmegnyitóról beszámoló MTI-t:

Németh Szilárd országgyűlési képviselő, a pályázat egyik védnöke az eredményhirdetés előtt emlékeztetett arra, hogy az Országgyűlés 2014-ben jelölte ki a magyar zászló és címer megünneplésének emléknapjául március 16-át.

Németh Szilárd köszönetet mondott azért, amiért az NSKI az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkárságával együttműködésben idén is meghirdette a Kárpát-medencében és a világban szétszórtan élő, valamennyi, magát magyarnak valló óvodás, diák és egyetemista számára a magyar zászló és címer, valamint – a Mátyás király emlékévhez kapcsolódóan – Mátyás, az igazságos tárgykörökben kiírt rajz- és esszépályázatot.

Németh Szilárd felhívta a figyelmet Orbán Viktornak a március 15-i ünnepen elmondott szavaira, melyben a fiatalokhoz fordulva a miniszterelnök hangsúlyozta: most a hazának van szüksége rájuk, nekik is szükségük lesz azonban még a hazára.

Borítókép: HírTv

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.