Micsoda teljesítmény: a Puskás Stadion minden székéből látni lehet majd a pályát

  • narancs.hu
  • 2019. november 1.

Fekete Lyuk

A tervező állítása szerint legalábbis, akit nagyon elkeserített az ennek az ellenkezőjét állító pletyka, ezért kénytelen bizonygatni, hogy de bizony.

Cáfolta az aréna vezető tervezője, Skardelli György, hogy az új Puskás-stadionban lenne olyan ülőhely, ahonnan túlságosan korlátozott lenne a rálátás a játéktérre.

Nagyon elkeserítette az Ybl Miklós-díjas építészt az a pletyka, hogy vannak székek, ahonnan nem látni a pályát. Skardelli a Sport TV Mai helyzet című műsorában leszögezte:

"a mi stadionunk olyan, hogy minden áldott székből, mind a hatvanhétezer-kétszáztizenöt székből a teljes küzdőteret lehet látni, és olyan feltételek mellett lehet látni, ahogyan azt az UEFA és a FIFA előírja számunkra" – írja a 24.hu.

Hozzátette, vannak olyan előírások ezektől a nemzetközi szervezetektől, amik a biztonságot szolgálják. "Például az, hogy a huszonöt foknál meredekebb lelátón minden sorba be kell tennünk korlátot, a különböző arénatöltőkbe, lépcsőkhöz mindenhova be kell tenni korlátot, mert tömeges érkezés és távozás van, és a biztonság mindent megelőz. Nyilvánvaló, hogy ezek a korlátok belelóghatnak bizonyos látószögekbe, ez kivédhetetlen. A világon nincs olyan stadion ebben a méretben és ezzel a felszereltségi fokozattal, ahol ez nem jelentkezik, de erre azt mondani, hogy nem lehet látni a küzdőteret, ez nagyon bántó, és nagyon félreértelmezett, mondhatnám azt is, hogy egy picit rosszindulatú is."

Skardelli kérdésre válaszolva kijelentette, hogy nincs kedvenc részlete, számára az egész épület kedves, minden részlet a kedvence. Elmondása szerint hat éve kel és fekszik a stadionnal, a két és fél éve tartó építkezés minden napján ott volt. Azért drukkol, hogy szeressék az emberek az épületet, legalább annyira, mint a régit.

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.