Nem tudni, meddig gyalázza még Nagy Blankát a fideszes média, de talán ennél már nincs lejjebb

  • B.P.M.
  • 2019. április 15.

Fekete Lyuk

Most éppen a szoknyája alá fotóztak be.

Nagy Blanka vasárnap a Demokratikus Koalíció kampányrendezvényén szólalt fel. A diáklány az elmúlt hetek-hónapok során sok próbáltatáson ment keresztül, hála a fideszes médiának, amely egy tüntetésen való trágár felszólalása után - persze, rengeteg hazugság terjesztése árán - lejárató hadjáratot indított ellene, legutóbb éppen az ellenőrzőjéből közöltek részleteket, Bayer Zsoltról már nem is beszélve:

Bayer Zsolt a gimnazista Nagy Blankáról: kretén, barom állat, nyomorult, ócska kis proli és az is marad

Nagy Blanka az aktivistaéletről: "vállalom a vegzálást, mert nem félek." Nézzük a polgári oldal visszafogottságáról és választékos stílusáról ismert publicistája, Bayer Zsolt mivel próbálja kitölteni a szuperfüggetlen jobboldali tévében a show-ját. Gimnazisták szidalmazásával.

A Nagy Blanka elleni kampány most odáig eszkalálódott, hogy konkrétan a diéklány szoknyája alá fotózott be valamely fideszes médiatermék munkatársa - amiről a hvg.hu számolt be.

A portál megemlíti, a Pilhál Művek Facebook-oldalon, ezzel a felütéssel osztották meg a képet: „TRÁGÁRKA VILLANT.” Az oldalnak 2400 követője van, azonban nem kellett sokat várni, hogy az 54 000 feliratkozóval bíró szélsőjobboldali Vadhajtások is megossza a felvételről. (A portál egyébként - a konzervatív értékek jegyében - egyszerűen csak „töltött galambnak” hívja a diáklányt.)

Pilhál Györgynek és Pilhál Tamásnak a Magyar Nemzeti és a PestiSrácok biztosít felületet, mindkét lap beszámolt a tegnapi pártrendezvényről, az említett felvétel viszont nem található. Utóbbinál azonban van egy fotógaléria, feltehetőleg a portál közölte a képet, amit később leszedett.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.