Németh Szilárd tojik a halálos áldozatokra és a sebesültekre, ő a charlottesville-i erőszak kapcsán is keltette a gyűlöletet

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 14.

Fekete Lyuk

Megszólalt a Fidesz Szókratésze. Tébolyveszély!

Magyar idő szerint szombat este egy nő meghalt és 19 ember megsérült, amikor egy autó hajtott a szélsőjobboldaliak ellen tüntető tömegbe a virginiai kisvárosban, Charlottesville-ben, ahová eredetileg „fehér felsőbbrendűséget” hirdető szélsőjobboldaliak szerveztek tüntetést. Lezuhant egy rendőrségi helikopter is, amely vélhetőleg az eseményeket figyelte a levegőből, a gépen utazó két rendőr pedig meghalt.

false

 

Fotó: YouTube/Echo Televízió

Mire Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke, a magyar politikai élet korszakos gondolkodója azt írta ki tegnap a Facebookjára, hogy „idevezet a liberálfasizmus”, jelentsen ez bármit is. Szerinte „a csendes, nyugodt és normális többség kárára hol együttműködnek, hol összecsapnak a szélsőbalos, szélsőliberális és szélsőjobboldali megszállottak”.

Néha amúgy tényleg csöndben maradhatna Rezsi, mert persze, nyilván ki van adva, hogy minden, de tényleg minden adandó alkalommal kelteni kell a gyűlöletet, hülyeséget beszélni, ám vannak pillanatok, amikor jobb volna értelmes, netalántán együtt érző szavakat mondani, de ha ez nem megy, legalább kussolni.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.