Már az utcákon vannak a Figyelő azon plakátai, melyekkel a lap elhatárolódik korábbi tevékenységétől. Vagyis a Figyelő jelenlegi vezetése ezúton jelzi (ismét)a nyilvánosság felé, hogy nem kívánja folytatni a Schmidt Mária irányította, többek között a listázásai miatt nagy botrányt kavart lap tevékenységét.
|
Miután a kormánymédia túlnyomó részét benyelte a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), megindultak a Figyelőnél is a személycserék: Schmidt Mária és emberei kénytelenek voltak visszavonulni.
Beígért bosszú
Az átrendeződés idején a lap egy Ponyvaregény-idézettel üzent, állítólag Schmidt Mária így akarta jelezni az új vezetésnek, nem nyugszik bele abba, hogy elvették a lapot tőle, és alkalomadtán bosszút áll ("... szörnyű bosszúm lesújt rátok!" – így ér véget a Tarantino-filmből vett idézet).
A mostani plakátokkal deklarálták, hogy a Figyelő újra gazdasági lap lesz. A Schmidt-féle vezetés túl sok botrányt okozott, ráadásul az eladások is mondhatni katasztrofálisak voltak, de még politikailag sem hozott semmit az a fajta erőfeszítés, amit akkoriban tettek.
Ráadásul ezek a plakátok ott jelentek meg, ahol korábban a Heti Világgazdaság évtizedeken keresztül reklámozta az aktuális címlapját. Csakhogy a Simicskától ismét kormányközelbe került plakátcég szerződést bontott a HVG-vel, úgy fest, nem ok nélkül. Minden arra utal, így ezekkel a plakátokkal hirdetik az újjávarázsolt Figyelőt azzal a szlogennel, hogy a közéleti lap "visszatér" régi profiljához, ismét üzleti hetilap lesz. Azaz ismét azzal próbálkoznak, hogy ellensúlyt képezzenek a HVG-vel szemben.