Szüret extra: Reviczkyt az ingyenparkolás csábította a Nemzetibe

  • narancs.hu
  • 2014. augusztus 26.

Fekete Lyuk

Művészi fejlődés, szakmai kihívások meg ilyenek? Ugyan!

Reviczky Gábor, a Nemzeti Színház színésze egy hete a Tények Este vendége volt. A Kossuth-díjas színész Andor Éva buzgó dráma- és karakterértelmezéseit követően hosszan beszélt új szerepeiről, ám a közel 25 perces interjú vége felé (a 16. perc után) az is kiderült, miért választotta a Nemzetit, mikor már 33 éve volt a Vígszínház hűséges tagja.

false

Az ok egészen prózai, ha nem lenne egy csöpp szívünk sem, akár bántóan banálisnak is neveznénk, ugyanis Reviczky, úgy tűnik, főként a Vígszínház és a Pesti Színház környékén felmerülő parkolási költségek miatt mondott igent Vidnyánszkynak. A Nemzetiben ugyanis saját parkolója (is) van! Na, jó, meg persze az is kiderült, „ha az embert nagyon hívják, akkor bizony menni kell”.

A színész Ráckevén lakik, ami 50 km-re van a Vígszínháztól. „Állandóan fizetni a parkolásért… 22-es csapdája az egész ügy, mert az egy napra jutó jövedelmem elköltődött parkolási díjra és büfére. Én a fizetésemet parkolásra, üzemanyagra és büfére költöttem. Ez nonszensz. Hogy lehet egy színésznek 630 forintot parkolásra fizetni a Pesti Színházban, ha dolgozik? Soha senki nem volt hajlandó ezt megoldani.”

Hogy volt-e esetleg más oka, hogy e komoly döntésre szánja el magát, mondjuk művészi jellegű, vagy bármi, ami a Vígszínházban ne tetszett volna, arra Reviczky szintén csak egyszerűen tudott válaszolni: „semmi más baj nem volt, nagyszerű szerepeket játszottam.”

De ne feledjük: a Nemzeti közelebb van Ráckevéhez, és szívünk minden melegével reméljük, hogy a büfé is olcsóbb.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.