Szüret extra: Reviczkyt az ingyenparkolás csábította a Nemzetibe

  • narancs.hu
  • 2014. augusztus 26.

Fekete Lyuk

Művészi fejlődés, szakmai kihívások meg ilyenek? Ugyan!

Reviczky Gábor, a Nemzeti Színház színésze egy hete a Tények Este vendége volt. A Kossuth-díjas színész Andor Éva buzgó dráma- és karakterértelmezéseit követően hosszan beszélt új szerepeiről, ám a közel 25 perces interjú vége felé (a 16. perc után) az is kiderült, miért választotta a Nemzetit, mikor már 33 éve volt a Vígszínház hűséges tagja.

false

Az ok egészen prózai, ha nem lenne egy csöpp szívünk sem, akár bántóan banálisnak is neveznénk, ugyanis Reviczky, úgy tűnik, főként a Vígszínház és a Pesti Színház környékén felmerülő parkolási költségek miatt mondott igent Vidnyánszkynak. A Nemzetiben ugyanis saját parkolója (is) van! Na, jó, meg persze az is kiderült, „ha az embert nagyon hívják, akkor bizony menni kell”.

A színész Ráckevén lakik, ami 50 km-re van a Vígszínháztól. „Állandóan fizetni a parkolásért… 22-es csapdája az egész ügy, mert az egy napra jutó jövedelmem elköltődött parkolási díjra és büfére. Én a fizetésemet parkolásra, üzemanyagra és büfére költöttem. Ez nonszensz. Hogy lehet egy színésznek 630 forintot parkolásra fizetni a Pesti Színházban, ha dolgozik? Soha senki nem volt hajlandó ezt megoldani.”

Hogy volt-e esetleg más oka, hogy e komoly döntésre szánja el magát, mondjuk művészi jellegű, vagy bármi, ami a Vígszínházban ne tetszett volna, arra Reviczky szintén csak egyszerűen tudott válaszolni: „semmi más baj nem volt, nagyszerű szerepeket játszottam.”

De ne feledjük: a Nemzeti közelebb van Ráckevéhez, és szívünk minden melegével reméljük, hogy a büfé is olcsóbb.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.