Szüret extra: Reviczkyt az ingyenparkolás csábította a Nemzetibe

  • narancs.hu
  • 2014. augusztus 26.

Fekete Lyuk

Művészi fejlődés, szakmai kihívások meg ilyenek? Ugyan!

Reviczky Gábor, a Nemzeti Színház színésze egy hete a Tények Este vendége volt. A Kossuth-díjas színész Andor Éva buzgó dráma- és karakterértelmezéseit követően hosszan beszélt új szerepeiről, ám a közel 25 perces interjú vége felé (a 16. perc után) az is kiderült, miért választotta a Nemzetit, mikor már 33 éve volt a Vígszínház hűséges tagja.

false

Az ok egészen prózai, ha nem lenne egy csöpp szívünk sem, akár bántóan banálisnak is neveznénk, ugyanis Reviczky, úgy tűnik, főként a Vígszínház és a Pesti Színház környékén felmerülő parkolási költségek miatt mondott igent Vidnyánszkynak. A Nemzetiben ugyanis saját parkolója (is) van! Na, jó, meg persze az is kiderült, „ha az embert nagyon hívják, akkor bizony menni kell”.

A színész Ráckevén lakik, ami 50 km-re van a Vígszínháztól. „Állandóan fizetni a parkolásért… 22-es csapdája az egész ügy, mert az egy napra jutó jövedelmem elköltődött parkolási díjra és büfére. Én a fizetésemet parkolásra, üzemanyagra és büfére költöttem. Ez nonszensz. Hogy lehet egy színésznek 630 forintot parkolásra fizetni a Pesti Színházban, ha dolgozik? Soha senki nem volt hajlandó ezt megoldani.”

Hogy volt-e esetleg más oka, hogy e komoly döntésre szánja el magát, mondjuk művészi jellegű, vagy bármi, ami a Vígszínházban ne tetszett volna, arra Reviczky szintén csak egyszerűen tudott válaszolni: „semmi más baj nem volt, nagyszerű szerepeket játszottam.”

De ne feledjük: a Nemzeti közelebb van Ráckevéhez, és szívünk minden melegével reméljük, hogy a büfé is olcsóbb.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”