Szüret extra: Török Gábor szerint TGM szánalmas

  • narancs hu
  • 2016. június 29.

Fekete Lyuk

Új szintekre ért a nemzeti focivita.

TGM cikket írt tegnap az MSZP-ről, amit valahogy a focival kezdett el. Itt nagyjából addig jutott el a népszerű filozófus, hogy a magyar fociválogatottnak drukkolni nagyjából az orbánizmus maga – ami persze megmosolyogtató csacsiság TGM-től.

Török Gábor, a népszerű politológus azonban nem mosolyogta el magát, sőt, a távolságtartásáról (is) híres elemző tőle szokatlanul indulatos stílusban ment neki TGM-nek, így:

Teljesen rendben van, ha valaki nem szereti a focit. Tényleg nem kötelező. De ez a pöffeszkedő és lekezelő hangnem egy olyan embertől, aki teleírja a cikkeit idegen szavakkal, hogy még okosabbnak és műveltebbnek látszódjon, egyszerűen szánalmas.

„Az elképesztő erejű konformitási kényszer – mindenki érezze ugyanazt –, amely arra készteti Szabó Tímeát, aki még nincs negyvenéves, hogy úgy tessék neki, mintha negyven éve várna… mire? A négy-nullra? Valóban nem a futballról van itt szó, hanem arról az artikulálatlan és tartalmatlan nemzetiegység-érzületről, amely az orbánizmus lényege. (»Magyarország, é-á-é!« Ezt ugye Széchenyi mondta. Vagy Vörösmarty?)”

false


Vajon mi lesz ebből? Visszaszól TGM, vagy sem?

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.