Film

A Bigger Splash

  • - köves -
  • 2016. augusztus 14.

Film

Luca Gua­dagnino megindítóan iróniamentes „sztár vagyok és ember” ábrázolásának önnön komolysága sem tehet keresztbe, amikor olyan színészek művészkednek a festői dél-olasz szigeten, mint a némaságba burkolózó Tilda Swinton (rock­sztár) és a bánatát hiperaktivitásba fojtó Ralph Fiennes (a rocksztár régi szerelme). Az új szerelmek és frissebb húsok posztján sem csak mutatós testek, hanem korrekt színészek – Matthias Schoenaerts és Dakota Johnson – csábítgatnak: az előbbi némi kigyúrt morózusságot (fontos művésztulajdonság), az utóbbi lolitás csáberőt csempész a szép lassan érlelődő drámába. Ha netán elfelednénk, hogy itt valami makacsul érlelődik, forr, sőt, egyenesen bugyog, mert gyarló módon belefeledkeztünk a nekünk tetsző testrészekbe (a vetkőzési kényszer a realizmus része, hiszen délen meleg van), szóval, ha egy kicsit is ellankadna a drámai készenlét, egy-egy nem metafora, hanem egészen valódi kígyó kúszik be a képbe – lám, szegény hüllőket is elérte a színészi skatulya. Fiennes és Swinton kicsit jobban jártak a rájuk osztott szerepekkel, Tilda némasága (ó, igen, a rocksztárnak rosszak a hangszálai) és Ralph kapuzárási pánik performance-a kellemes változatosság mindkettejük repertoárjában. Ám az olyan közügyek, mint a menekültválság mintegy mellékes beleszövése a négyek luxusdrámájába, tán még a kígyóknál is kínosabb. Értjük, értjük, hogy európai művészként olykor előveszi az embert, hogy Európáról is mondjon valamit, de ennek inkább egy filmeseknek rendezett, brüsszeli állófogadáson lenne a helye.

Forgalmazza a JIL

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."