Nyaktörő

Steven Soderbergh: A bűn hálójában

  • - kg -
  • 2012. március 13.

Film

Hiába a profi embermentés Barcelonában, ha Dublinban már gyanús, hogy az Amerikából irányított akció hátterében valakik (McGregor? Douglas? Banderas?) csinos lyukat formázó fejlövéssel szeretnék honorálni a bevetést. Mit tehet ilyenkor az ember lánya, akin annyi az izom, hogy túlsúlyt kell fizetnie repüléskor, és akit a vegyes harcművészetek sztárja, az MMA (Mixed Martial Arts) ikonja, egyszersmind Steven Soderbergh kiszemeltje, Gina Carano alakít. A rendezői utasítás alighanem egy "go Gina go" lehetett, és miközben Gina go, Soderbergh körbeveszi kísérleti alanyát egy csomó katasztrófafilmes zsánerelemmel.


 

Elnézést, nem is, az a rendező előző filmje volt, mostanság egyik "soderbergh" olyan, mint a másik, szóval, ez a mostani nem vírusos, hanem ügynökös, a csőbehúzott ügynök filmje, a likvidálandók listájára felírt szupercsajé, aki roppant haragjában rátarti férfinyakakat roppant el, és híres férfikoponyákat alakít át Picasso modorában. Egy női Machete ő (Carano és Trejo: két vállban és mimikában egyező színész), aki lehetne akár vidám figura is, ha Soderbergh nem venné már megint olyan komolyan magát, és nem mindig a legvagányabb beállítást keresné. A kísérletező kedvű rendező szeret a társművészetek képviselőivel forgatni: nemrég (The Girlfriend Experience) egy pornósztárt tett meg főszereplőnek, most meg egy bunyós csajt. Carano lírája a lábában van, rúgásban hoz újat a túltrenírozott színészek mezőnyében. Ez kísérletnek jó, filmnek viszont kevés, még ha helyenként szórakoztató is.

A Pro Video bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.