Csetnik-botlik

Angelina Jolie: A vér és méz földjén

  • - ts -
  • 2012. március 14.

Film

Nyilván azt kéne tollban és szurokban hempergetni, aki először hozzányúlt a Rómeó és Júliához, de ha nem találjuk, az sem vész, ha magával Shakespeare-rel kezdjük az elszámoltatást. Biztos nem a West Side Story az első ilyen nekimerészkedés, az a maga szűkös terén még egész jó is, vagy legalább énekeltek benne. Mondjuk, most sem lettem volna hálátlan, ha két erőszaktétel között az egyik szerb dúvad dalra fakad, de nem azt csinálja a nyomorult, hanem angolul beszél. Értjük, hogy az amerikai vásznon az számít távoli, egzotikus nemzet fiának, aki erős akcentussal nyomja az angolt, de ez így mégis elég röhejes.


A szerbet közben gyorsan visszavonom, mert a szerbek nem erőszaktevők, hanem jók, bár egyet sem látunk belőlük a több mint két óra alatt, a rosszak, azok a csetnikek. De sikerül-e megúsznia a fogságot az ifjú bosnyák hölgynek, aki foglalkozására nézve festőművész, és szép keze van, mint a festőknek általában? Nem kérdezzük, hogy látott-e már Jolie festőt, mert teljesen mindegy, ha bosnyákot is csak a szarajevói szállodában látott. Inkább azt kérdezzük, vajh segíti-e hősnőnk túlélési esélyeit, hogy fogvatartói közt középvezetői szinten mozog Rómeója, kinek apukája a nagyfőnök és főideológus? Vagy inkább ezt sem kérdezzük, s örüljön az olvasó, hogy nem meséljük el a finálét.

A Magyarországon már-már hazánk lányának tekintett művész, Angelina Jolie "első filmjét" leginkább egy erőszakoskodásra hangszerelt Barátok köztnek lehet minősíteni, persze muszájból (lévén, hogy mi is hálásak vagyunk az itt elköltött dollárokért és bulvárhírekért).

Forgalmazza a Fórum Hungary


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.