Film

A múmia

  • - kg -
  • 2017. július 15.

Film

Tom Cruise-t élő istenné akarja tenni a filmtörténet híres szörnyetege, az ezúttal női alakot öltő múmia, de hát Tom Cruise már réges-rég egy élő isten, így semmi értelme az egésznek. Az új Múmia-filmnek az lenne az értelme, hogy ismét ellepjék a vásznat a Universal klasszikus szörnyei (felkészül Frankenstein teremtménye), ennek a franchise osztályon kiérlelt koncepciónak az első fecskéje Tom Cruise találkozása az ókori némberrel. Az új idők új múmiája nagy érdeklődést tanúsít Tom felsőteste iránt, ezzel alighanem sok múmia lehet így, de ’32-ben még más volt a helyzet, Boris Karloff klasszikus Múmia-felfogásába ilyesmi nem fért bele. Cruise-t egyébként derűt sugárzó sírrablóként írták a történetbe, amolyan könnyed fickó, aki golyózáporban is poénképes, és csak átok hatására komorul el. Ilyenkor a film is veszít ólmos könnyedségéből, a szereplők meg olyanokat mondanak ókoriul, hogy „hamarosan ránk virrad”. Veszélyes szókombó ez, aki „ránk virrad”-ot mond, jobb, ha lehúz előbb néhány évtizedet a Royal Shakespeare Companyben. A filmben szerepelnek még zombik, keresztes lovagok, kereszteslovag-zombik és víz alatti kereszteslovag-zombik – kezdő színészeknek ez is jól mutat a cv-jükben. Russell Crowe-t se felejtsük ki, ő Dr. Jekyll, vicsorog kettőt, és már le is játszott mindenkit. Pedig a gyorsan oszló múmiacsajnak 2×2 szemgolyója van, az se semmi. Az extra golyókkal nyilván már a jövőbe néz (a jövő meg őbelé), és látja, hogy a Universal-szörnyek sorában jön a Láthatatlan Ember, akit alakíthatna bárki, de Johnny Depp fog nem látszani.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.