Film

A Szépség és a Szörnyeteg

  • - kg -
  • 2014. július 14.

Film

Betévedni egy párizsi képregényboltba mámorító érzés, ezeknek a franciáknak semmi sem szent, még Proust és Az eltűnt idő nyomában is kapható képregényben, vonzó, kemény fedelű kiadásban. A francia nemcsak képregényekben gazdag nemzet, de képregény-gondolkodású filmrendezőkben is, olyanokban, akik csodákra képesek, ha egy-egy képkocka megkomponálásáról van szó, csak azok az izgága alakok, azok a szószátyár színészek ne téblábolnának már annyit a tájban.

A téblábolás még hagyján, de amikor megszólalnak, nem szövegbuborékokat eregetnek a szájukból, dumálni akarnak mindenáron. Christophe Gans munkássága csak annyiban különbözik például honfitársa, az ugyancsak látványorientált Pitof ténykedésétől, hogy ő mindkét nevét felvállalja, máskülönben ő is, akárcsak egynevű kollégái, a kedves édesanyját és gonosz mostoháját is eladná egy képregénybe illő, fantasztikus kompozícióért, legyen az egy fenyegető hóviharban elveszett alak, egy életre kelt mesebeli erdő, egy idilli falusi lak vagy egy átok sújtotta palota. Utóbbi termeiben játszódik az ismert mese, itt bolyong Vincent Cassel busa oroszlános fejjel a nyakán, mert elvarázsolták szegényt, akárcsak Jean Marais-t '46-ban. Ám ami Cocteau-nál mese volt és költészet, az Gansnál szép, de üres tájépítészet. A kéket aranyhajra cserélő Léa Seydoux hiába ejt könnyet az érző szívű szörnyetegért, hiába lejtenek táncot a bálteremben, hisz' ez alaptartozéka a mesének, divatos kettősük ábrándos tekintetű marcipánfigura csupán egy tisztes távolból szemet gyönyörködtető Fekete-erdő tortán.

Az MTVA filmje

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.