Film

A szomszéd fiú

  • Szabó Ádám
  • 2015. május 3.

Film

Épp 12 éve fogott Jennifer Lopez hasonló tucat­thrillerbe – a Most már elég egy komoly témából, a családon belüli erőszakból csinált minden értelemben habkönnyű filmet. De annak idején legalább a haját levágatta a szerep kedvéért, most semmiféle színészi áldozatot nem hoz, az első pillanattól az utolsóig Lopez marad; combvillantással, csipkebugyival és néhány műfajhelyes sikollyal. A film vonzereje nagyjából ki is merül a meglibegtetett szex- és üldözési jelenetben, ahogy a szerep sem kiált Sztanyiszlavszkij-módszerért – irodalomtanár létére egy rémes duplarandi után a szomszéd fiú ágyában köt ki. A tanárnő dögös és üresfejű, a fiú szintén, így akár még szép párt is alkothatnának, de ott a család, a munka meg az az apróság, hogy a srác egy pszichopata. Ezt bizonyítandó egyszer csak idegből a falba ver, nagyokat fújtat, együttlétük ­képeivel zsarolja a nőt, egyszóval semmi olyat nem csinál, amit a filmről szóló ismertetőt elolvasva ne várnánk el tőle. A végén persze elszabadulnak az indulatok, és pontosan öt perccel a stáblista előtt már izgalmakat, vért, verítéket és könnyeket is látunk. Nem látunk azonban semmi olyat Lopez művésznőből, amit egy bulvármagazin ne közölne le akár címlapon is.
A visszafogottan bemutatott együttlét tehát inkább lohasztja, mint tüzeli érdeklődésünket – de hát mi másra is számítanánk egy filmtől, amiben a vágyakozást néhány bicepszre vetett pillantás jelenti; a művelt nő és az irodalom egyenlő Homérosszal; az ablakon pedig nem lehet úgy kinézni, hogy épp ne egy vetkőző szomszédba botoljon az ember.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.