Film

A szomszéd fiú

  • Szabó Ádám
  • 2015. május 3.

Film

Épp 12 éve fogott Jennifer Lopez hasonló tucat­thrillerbe – a Most már elég egy komoly témából, a családon belüli erőszakból csinált minden értelemben habkönnyű filmet. De annak idején legalább a haját levágatta a szerep kedvéért, most semmiféle színészi áldozatot nem hoz, az első pillanattól az utolsóig Lopez marad; combvillantással, csipkebugyival és néhány műfajhelyes sikollyal. A film vonzereje nagyjából ki is merül a meglibegtetett szex- és üldözési jelenetben, ahogy a szerep sem kiált Sztanyiszlavszkij-módszerért – irodalomtanár létére egy rémes duplarandi után a szomszéd fiú ágyában köt ki. A tanárnő dögös és üresfejű, a fiú szintén, így akár még szép párt is alkothatnának, de ott a család, a munka meg az az apróság, hogy a srác egy pszichopata. Ezt bizonyítandó egyszer csak idegből a falba ver, nagyokat fújtat, együttlétük ­képeivel zsarolja a nőt, egyszóval semmi olyat nem csinál, amit a filmről szóló ismertetőt elolvasva ne várnánk el tőle. A végén persze elszabadulnak az indulatok, és pontosan öt perccel a stáblista előtt már izgalmakat, vért, verítéket és könnyeket is látunk. Nem látunk azonban semmi olyat Lopez művésznőből, amit egy bulvármagazin ne közölne le akár címlapon is.
A visszafogottan bemutatott együttlét tehát inkább lohasztja, mint tüzeli érdeklődésünket – de hát mi másra is számítanánk egy filmtől, amiben a vágyakozást néhány bicepszre vetett pillantás jelenti; a művelt nő és az irodalom egyenlő Homérosszal; az ablakon pedig nem lehet úgy kinézni, hogy épp ne egy vetkőző szomszédba botoljon az ember.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.