Animációs film

A szörny mentőakció

Film

A kortárs animációs mesefilmek nemcsak formailag, dramaturgiailag és hivatkozási pontjaik megválogatásában léptek igen magas szintre, hanem olyan, eddig érintetlen területekre is betették a lábukat, mint az önreflexivitás vagy a hagyományosan nem cukinak tartott lények/embertípusok beemelése a pozitív, gyerekbarát hősök közé.

Cuki szörnyek (Szörny Rt.), cuki vámpírok (Hotel Transylvania) és cuki gonoszok (Gru) után most itt vannak a cuki földönkívüliek. A film egy laza csavarral megcseréli az inváziós sci-fik szereposztását: a Földre békés szándékkal érkező bájos kis idegenek válnak a gonosz, kapzsi és titkolózó amerikai hadsereg áldozatává. A szörny mentőakció rengeteg elmés utalást tartalmaz a hidegháború paranoid sci-fijeire, melyekben az agresszív, bolygónkat leigázni szándékozó űrlények nettó behelyettesíthetők voltak a komcsikkal. Ám most nem egy veszélyes, erőszakos kultúra hordozói az idegenek, hanem a fejlett technológia, a sokszínű kultúra képviselői, akiknek tudását a kormány saját céljaira használja (fantáziadús szekvenciák leplezik le a titkot, miszerint a Facebookot, az okostelefont, a Google keresőjét valójában űrlények fejlesztették ki, illetve láthatjuk magunkat űrlényszemszögből, hanyatló, primitív fajként). A film hemzseg a filmtörténeti utalásoktól, és kacsint párat a titokzatos 51-es körzetet övező mizériára is. Mindez dicséretes, ám kevéssé befogadható gyerekeknek, nekik arcpirítóan infantilis poénokat pakoltak tömegesen a történetbe. Filmünk így súlytalan és inkoherens.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.