Film

A tengernél

  • - kg -
  • 2015. december 19.

Film

Ó, drágám, hát te miért vagy már megint oly szomorú? És te, drágám? Én, drágám, azért, mert te is, drágám. De mit tegyünk akkor, drágám? Süttessük szép testünket a parton? Vagdossunk whiskey-s poharakat egymás fejéhez? Olvassunk divatlapot unottan? Igyuk le magunkat már nyitáskor a parti bárban? Együnk nyugtatót ebédre? Lessük meg a szomszédokat a falba vájt lyukon keresztül? Imádkozzunk fehérre meszelt falú templomban? Írjunk regényt a fájdalmunkról? Bámuljuk naphosszat az égszínkék tengert? Vagy hallgassunk életbölcsességeket galambősz francia bácsiktól? Igen, drágám. Jól van, drágám… Most, hogy már hivatalosan is A tengernél az év legrosszabb hollywoodi filmje, semmit sem veszítünk, ha kicsit élvezzük is, ahogy Angelina Jolie és Brad Pitt egy 10 millió dolláros önképzőköri színielőadásban szenvednek a dél-francia tengerparton (valójában Máltán). A nyomaték kedvéért mindent kétszer mondanak el, mindent kétszer mondanak el, de az olyan veretes sorok (írta: Angelina Jolie), mint az „ó, de fáj, Roland, ó, de fáj, Vanessa” meg is követelik az ismétlést. Tarantino sem idézhette volna fel érzékibben a hetvenes évek európai szoftművészfilmjeinek – szenvedjünk, de azért mutassunk cicit is – összes modorosságát, és a Muppet Show tagjai sem játszhatták volna el nagyobb átéléssel, amit Jolie és Pitt két óra alatt összeszenvednek a napon. Bruno Ganz egyéb elfoglaltságai miatt Niels Arestrup az a nagy európai színész, aki szentesíti a látottakat – közülük is messze Pitt villanyborotvája a legnagyobb talány. Vajh’ melyik bolhapiacon találhatták?

A UIP–Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.