Film

A tengernél

  • - kg -
  • 2015. december 19.

Film

Ó, drágám, hát te miért vagy már megint oly szomorú? És te, drágám? Én, drágám, azért, mert te is, drágám. De mit tegyünk akkor, drágám? Süttessük szép testünket a parton? Vagdossunk whiskey-s poharakat egymás fejéhez? Olvassunk divatlapot unottan? Igyuk le magunkat már nyitáskor a parti bárban? Együnk nyugtatót ebédre? Lessük meg a szomszédokat a falba vájt lyukon keresztül? Imádkozzunk fehérre meszelt falú templomban? Írjunk regényt a fájdalmunkról? Bámuljuk naphosszat az égszínkék tengert? Vagy hallgassunk életbölcsességeket galambősz francia bácsiktól? Igen, drágám. Jól van, drágám… Most, hogy már hivatalosan is A tengernél az év legrosszabb hollywoodi filmje, semmit sem veszítünk, ha kicsit élvezzük is, ahogy Angelina Jolie és Brad Pitt egy 10 millió dolláros önképzőköri színielőadásban szenvednek a dél-francia tengerparton (valójában Máltán). A nyomaték kedvéért mindent kétszer mondanak el, mindent kétszer mondanak el, de az olyan veretes sorok (írta: Angelina Jolie), mint az „ó, de fáj, Roland, ó, de fáj, Vanessa” meg is követelik az ismétlést. Tarantino sem idézhette volna fel érzékibben a hetvenes évek európai szoftművészfilmjeinek – szenvedjünk, de azért mutassunk cicit is – összes modorosságát, és a Muppet Show tagjai sem játszhatták volna el nagyobb átéléssel, amit Jolie és Pitt két óra alatt összeszenvednek a napon. Bruno Ganz egyéb elfoglaltságai miatt Niels Arestrup az a nagy európai színész, aki szentesíti a látottakat – közülük is messze Pitt villanyborotvája a legnagyobb talány. Vajh’ melyik bolhapiacon találhatták?

A UIP–Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.