Film

A víz érintése

  • - kg -
  • 2018. március 22.

Film

Hohó, mi már tavaly megmondtuk, mert a szemünk élességével csak a Sally Hawkins iránti rajongásunk vetekedhet, hogy a kis bicebócákra és bájos együgyűekre szakosodott színésznőben maga Amélie született újjá, és mivel a nagy elmék azonos rugóra járnak, Guillermo del Toro élt is a Hawkinsban túltengő, szívszaggató Amélie-potenciállal. Ám mivel az eredeti Amélie-t egyszer már leforgatták, új köntöst kellett találni a bűbájos ártatlanság törékeny szobrának. Mindez meg se kottyanhatott Del Torónak, aki sokszor bebizonyította, hogy ha csak teheti, gyermeki örömmel turkál a régi, olcsó (tehát klasszikus) szörnyfilmek panoptikumában. Az Oscarra esélyes alkotói folyamat során Amélie-ből néma takarítónő, bocsánat, hogy is lehetünk ilyen érzéketlenek, szóval, csupa szív néma takarító kisasszony lett, aki nemcsak máshoz, de magához is bájosan nyúl, és akit megannyi csupa szív kisebbség, egy kedves meleg, macskatartó művészember és egy kedves fekete takarító kollegina vesz körül. Meg a vörös veszedelem, mert ez a 60-as évek és Amerika, ahol egy szupertitkos létesítményben, ahová csak szovjet kémeknek, néma takarítónőknek és az örök gonosz
Michael Shannonnak van bejárása, épp egy jó szándékú, a néma takarítónők iránt könnyen elérzékenyülő vízi szörnyet készülnek a hidegháború oltárán feláldozni. Ha ez így soknak tűnik, az azért van, mert az is, akárhányszor mondják is el, hogy ez csak mese, méghozzá nemes mese, mert arra tanít, hogy szeressük szörnyfelebarátunkat, a másságot, a régi filmeket (lásd A fekete lagúna szörnye) és a Filmakadémia tagjait.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”