Film

Amerikai bérgyilkos

  • - kg -
  • 2017. október 21.

Film

Az amerikai szakembereket bemutató produkciók sorában az Amerikai mesterlövész és az Amerikai mesterszakács után elég hamar eljutottunk a szakállvágóval nem, de a kézifegyverekkel remekül bánó fiatalemberhez, akit rettenetes bosszúvágya (mennyasszonyát a szeme láttára lövik szitává szakállas terroristák) egyenesen Michael Keaton katonás karjaiba hajt, mely karok a CIA szolgálatában állnak, ezért inkább ölnek, mint ölelnek. A fiú makacs és már nagyon ölne, persze nem akárkit, hanem Amerika ellenségeit – az ilyen srácoknak hol máshol, mint a CIA gyilkosképzőjében (osztályfőnök: Keaton) van a helyük. Gyerekképű hősünk nem az alsó tagozatban kezdi, hanem a végzősök közt, első tanegysége a „hogyan szúrjuk nyakon a másikat” szeminárium (oktató: Keaton). Mint tudjuk, ölni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. Nem búsongó bölcsészek kellenek ide, hanem cselekvőképes, vérszomjas fiatalok, mielőtt azonban kiszakadna egy aggodalmas sóhaj a humánusabb lelkekből, jobb, ha nem tévesztjük szem elől, hogy a buta akciófilmek mezőnyében viszonylag ritkán kapunk mást, mint buta akciófilmet. Kapunk viszont egy atombombát, ami ketyeg, és ha egy atombomba valahol Európában ketyeg, az jó hír a stábnak: irány a Piazza Navona! Keaton aggodalmasan a kapucsínója fölé hajol, színészetből ma ennyi jutott, egy torokszúrós filmben ez sem kevés. A mesterségeket bemutató sorozat eljövendő darabjaiban biz­to­san lehet majd többet sztanyiszlav­­­sz­kijkodni, várjuk is már nagyon az Amerikai asztalos és az Amerikai cukrász című részeket.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”