Film

Kedi – Isztambul macskái

Film

Nincs még egy olyan város, mint Isztambul, mondják, keveredik minden mindennel, a fény az árnyékkal, a régi az újjal, Európa Ázsiával. És ember az állattal. Isztambul utcáin több ezer kutya és macska él együtt az emberekkel, furcsa szimbiózisban: bár az állatok kóborok, az emberek nem fogadják be őket, mégis sokszor gazdaként gondoskodnak róluk, ismerik őket és sosem hagyják őket egyedül a bajban. A 80 perces dokumentumfilmben több száz macskával találkozunk, közülük héttel mélyebb ismeretséget is kötünk. Például Simlissel, akinek állandóan lopott étel lóg a szájából, Denisszel, a piaci partiarccal, aki egy ledózerolásra ítélt környék mókamestere, a kis kosarában fekvő Úriemberrel, aki ha éhes, izgatottan kaparja egy étterem üvegajtaját, de udvariasságából sosem lehet kibillenteni, így korgó gyomorral is a küszöbön kívül várakozik, vagy a Pszichopatával, aki elől még a kutyák is menekülnek, termetes kandúrférjét pedig rettegésben tartja, komoly féltékenységi jeleneteket rendezve az utca kellős közepén. Ízelítőt kapunk a kétlábúak életéből is, akik hajnalban főtt csirkét osztanak nejlonszatyrukból a kikötőben az éhes macskáknak, tejet injekcióznak az árván maradt kölykök szájába, vagy egyszerűen csak lehajolnak egy simogatás erejéig. És közben az örökké változó várost is bejárjuk. Hétpróbás gi…, elnézést, színpompás óda ez az emberekhez, akik szeretik a macskákat, a macskákhoz, akik szeretik az életet, és a városhoz, ami inkább aki.

Forgalmazza a Cirko Film – Másképp Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.