Film

Asterix & Obelix: Isten óvja Britanniát

Film

Bal-jobb, bal-jobb, jönnek a gallok - folytatódik a megszokott francia öntudatépítés. Asterix és Obelix, a két csodafőzettel rohangáló gall újra felveszi a harcot a rómaiakkal, a cél ezúttal Britannia megmentése.

Amit látunk, az eddigi filmek összeollózása: a fiatal, zenésznek felcsapó nyegle Kishippixből férfit kellene faragni, Angoltapax oldalán megmenteni Britanniát, s megküzdeni a vikingekkel, miközben Obelix rátalál a nagy szerelemre...

Persze nem a történet a lényeg, hanem a viccek. Azok meg vannak, még ha nem is a kisebbeket, hanem a történelem-, latin- és filmtörténetet tudó nézőket célozzák. A franciák hősiesen megmentik szegény, ötkor forró vizet szürcsölő, karót nyelt, sznobériájukban oly mulatságos angolokat (annak ellenére, hogy már Caesar is megmondta: úgyis százéves háború lesz a muri vége). Az eddigi Asterix-filmekkel ellentétben a nyelvi humor (és a magyar szinkron nívója) messze elmarad a megszokottól, cserébe a különböző filmes műfajok vágástechnikáinak keverésével olyan filmtörténeti emlékek és hagyományok tűnnek fel, mint a blackface-figura, Hitchcock házvezetőnője, vagy épp a Csillagok háborúja. De sajna a szereplőgárda is erősen tartalékos: egyedül Gerard Dépardieu (Obelix) az ismerős, Alain Delon Caesarja nagyon hiányzik, alig is pótolja a Britannia királynőjeként fellépő Catherine Deneuve.

A vége így játékos metafilmes poénkodás, fűszerezve némi művelődéstörténeti mosolyogtatással, ami a gyerekeket elkísérő felnőtteknek is szórakoztatóvá teszi valamelyest a dolgot.

Forgalmazza a Big Bang Média

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.