Film

Az éjszaka törvénye

  • - kg -
  • 2017. február 26.

Film

Létezik unalmasabb időtöltés is annál, mint elnézni, ahogy Ben Affleck bostoni bankokat rámol ki. Ezt tette már a Tolvajok városában is, és milyen érzéssel tette, és ezt teszi Az éjszaka törvényében is, ám ezúttal a húszas évek autó- és kalapdivatja is mellette szólnak. B. Affleck filmjeiben jó lehet B. Afflecknek lenni, most is ő kapta a legjobb kalapokat. Ám ugyanez a dialógusokról nehezen állítható: ha egy gazdag lelkiéletet élő gengszter olyasmiket állít, hogy nem az a kemény legény, aki megszegi a szabályokat, hanem az, aki a szabályokat hozza (jó, lehet, hogy valami mást mond, de annak sincs több értelme), akkor ott a rendező-forgatókönyvíró Affleck nem sok szívességet tett a színész Afflecknek. Az éjszaka törvénye legjobb részei azok, amikor Ben nem dumál, csak sapkát hord és autót vezet, ám autó és sapka nélkül üres fecsegések és jelentős tekintetek váltják egymást, főleg mikor Ben, a művész nagyra tör és zakója felső zsebéből elegánsan előrántja a gengszter nagyepikát ír–olasz viszálykodással, Ku-Klux-Klannal, szesztilalommal és többrendbeli szerelemmel súlyosbítva. Nem Bennek való távlatok ezek, a színész-rendező-forgatókönyvírónak legfeljebb tökfödőkben sikerül maradandót nyújtania, de sebaj; jóval tehetségesebb rendezők is fejre álltak már hasonlóan epikus, korfestő igyekezetükben. Szegény Sidney Pollack milyen szép reményekkel indult, hogy leforgassa Redforddal a Casablanca 2-t, de már ’91-ben sem emlékezett senki a ’90-ben készült Havannára. Vélhetően ez lesz a sorsa Affleck sosemvolt gengszterklasszikusának is.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.