Film

Anna és a szellemek

Babycall

  • - izs -
  • 2012. szeptember 27.

Film

Magyarul bébiőrnek hívják azt a szerkezetet, amelyet aggodalmas szülők alvó kisbabájuk mellé szoktak helyezni, hogy pár helyiséggel odébb is hallják, ha esetleg felébred, köhög, fullad stb. Az ideggyenge teremtéseket álmából felverve is hozó Noomi Rapace előadásában rémüldöző Anna nyolcéves fia szobájába helyez egy ilyen masinát, és a konyhában virrasztva hallgatja, hogy szuszog a kölök. Néha meg azt, hogyan gyilkolja egymást egy család pár méterrel arrébb – a babycall ugyanis 50 méteres körzetben más bébiőrök hangjait is továbbítja. Az ifjú anyuka mindennapjait teljesen kitölti a brutális volt férjétől való rettegés és fia fokozott féltése. Iskolába is csak a gyámügyesek fenyegetése hatására viszi el, és meg is várja mindennap, egy közeli padon feszengve. Állapotán nem sokat segítenek az álmatlan éjszakáiba beszüremkedő zokogás, könyörgés és verekedés hangjai, melyek csak valamelyik szomszédos lakásból jöhetnek.


 

De honnan? És mi van, ha ezeket a hangokat is csak képzeli, mint oly sok minden mást? Például a tavat, ami valójában parkoló. De ha tényleg parkoló, akkor hogy lettek vizesek a kocsik közt vergődve megtalált nő ruhái? És ki az a nagyon furcsa, nagyon szomorú kisfiú, akivel a fia barátkozik? Egyre szürreálisabb kérdések sorát veti fel ez az izgalmas thrillernek induló, aztán valami meghatározhatatlan misztikus katyvaszba torkolló film. A fináléban kapott, megdöbbentően béna és felháborítóan ötlettelen válasz egyetlen csattanója az, hogy Pcl Sletaune rendezőnek anno felajánlották az Amerikai szépséget, de ő visszautasította azzal, hogy nem elég jó a forgatókönyv.

A Cirko Film bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."