Film

Anna és a szellemek

Babycall

  • - izs -
  • 2012. szeptember 27.

Film

Magyarul bébiőrnek hívják azt a szerkezetet, amelyet aggodalmas szülők alvó kisbabájuk mellé szoktak helyezni, hogy pár helyiséggel odébb is hallják, ha esetleg felébred, köhög, fullad stb. Az ideggyenge teremtéseket álmából felverve is hozó Noomi Rapace előadásában rémüldöző Anna nyolcéves fia szobájába helyez egy ilyen masinát, és a konyhában virrasztva hallgatja, hogy szuszog a kölök. Néha meg azt, hogyan gyilkolja egymást egy család pár méterrel arrébb – a babycall ugyanis 50 méteres körzetben más bébiőrök hangjait is továbbítja. Az ifjú anyuka mindennapjait teljesen kitölti a brutális volt férjétől való rettegés és fia fokozott féltése. Iskolába is csak a gyámügyesek fenyegetése hatására viszi el, és meg is várja mindennap, egy közeli padon feszengve. Állapotán nem sokat segítenek az álmatlan éjszakáiba beszüremkedő zokogás, könyörgés és verekedés hangjai, melyek csak valamelyik szomszédos lakásból jöhetnek.


 

De honnan? És mi van, ha ezeket a hangokat is csak képzeli, mint oly sok minden mást? Például a tavat, ami valójában parkoló. De ha tényleg parkoló, akkor hogy lettek vizesek a kocsik közt vergődve megtalált nő ruhái? És ki az a nagyon furcsa, nagyon szomorú kisfiú, akivel a fia barátkozik? Egyre szürreálisabb kérdések sorát veti fel ez az izgalmas thrillernek induló, aztán valami meghatározhatatlan misztikus katyvaszba torkolló film. A fináléban kapott, megdöbbentően béna és felháborítóan ötlettelen válasz egyetlen csattanója az, hogy Pcl Sletaune rendezőnek anno felajánlották az Amerikai szépséget, de ő visszautasította azzal, hogy nem elég jó a forgatókönyv.

A Cirko Film bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.