Film

Bébibumm

  • 2017. szeptember 10.

Film

A karót nyelt házi rabszolga fiatalasszony nemcsak örök egyetemista férjét, de saját munka nélküli anyukáját is eltartja. A mártírszerepet picit azért élvező leány, s még érett negyvenes éveiben is bohém csitrit játszó mamája egyszerre vár babát. Az előbbi jövevény egy megállapodni készülő család kiteljesedésének záloga, leendő nagymamák kicsi kincse volna – az utóbbi meg döbbenetes baleset (ebben a korban? egy ilyen nőnek? és egyáltalán kitől?), megoldandó probléma. De vajon, no, vajon egymásra talál-e végül anya és civakodó leánya, a terhességét hisztérikusan megélő leány és a férfiasságba nehezen beletanuló férje, a felelősségvállalás terén még­iscsak fejlődőképes anya és újra belészerető exe?

A mozi nyáron elsősorban arra való, hogy az embernek legyen hová menekülnie a gigantikus hajszárítóvá változott városból. Könnyű kézzel megírt francia vígjátékot nézni pedig mindenképpen sokkal épületesebb retardáltaknak szóló akciófilmek befogadásánál. Elég néhány jellegzetes vonással megrajzolt karakter, könnyen követhető, magánéleti bonyodalmakból felépített, elkerülhetetlenül happy endbe torkolló sztori, illetve a karakterekhez és helyzetekhez lazán kapcsolódó poén. Ha mindezekhez még szerethető színészek is vannak (s Juliette Binoche, ill. Lambert Wilson személyében ezúttal nagyon is vannak), akik kedvvel komédiáznak, nem restek olykor ripacskodni sem, ám egy-egy gesztussal mélységet is tudnak adni a figurának, akkor igazán nem érdemes fennakadni az előre látható vagy kínosan erőltetett fordulatokon, a klisékkel feltöltött üresjáratokon.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.