Film

Bébibumm

  • 2017. szeptember 10.

Film

A karót nyelt házi rabszolga fiatalasszony nemcsak örök egyetemista férjét, de saját munka nélküli anyukáját is eltartja. A mártírszerepet picit azért élvező leány, s még érett negyvenes éveiben is bohém csitrit játszó mamája egyszerre vár babát. Az előbbi jövevény egy megállapodni készülő család kiteljesedésének záloga, leendő nagymamák kicsi kincse volna – az utóbbi meg döbbenetes baleset (ebben a korban? egy ilyen nőnek? és egyáltalán kitől?), megoldandó probléma. De vajon, no, vajon egymásra talál-e végül anya és civakodó leánya, a terhességét hisztérikusan megélő leány és a férfiasságba nehezen beletanuló férje, a felelősségvállalás terén még­iscsak fejlődőképes anya és újra belészerető exe?

A mozi nyáron elsősorban arra való, hogy az embernek legyen hová menekülnie a gigantikus hajszárítóvá változott városból. Könnyű kézzel megírt francia vígjátékot nézni pedig mindenképpen sokkal épületesebb retardáltaknak szóló akciófilmek befogadásánál. Elég néhány jellegzetes vonással megrajzolt karakter, könnyen követhető, magánéleti bonyodalmakból felépített, elkerülhetetlenül happy endbe torkolló sztori, illetve a karakterekhez és helyzetekhez lazán kapcsolódó poén. Ha mindezekhez még szerethető színészek is vannak (s Juliette Binoche, ill. Lambert Wilson személyében ezúttal nagyon is vannak), akik kedvvel komédiáznak, nem restek olykor ripacskodni sem, ám egy-egy gesztussal mélységet is tudnak adni a figurának, akkor igazán nem érdemes fennakadni az előre látható vagy kínosan erőltetett fordulatokon, a klisékkel feltöltött üresjáratokon.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”