Film

Bébibumm

  • 2017. szeptember 10.

Film

A karót nyelt házi rabszolga fiatalasszony nemcsak örök egyetemista férjét, de saját munka nélküli anyukáját is eltartja. A mártírszerepet picit azért élvező leány, s még érett negyvenes éveiben is bohém csitrit játszó mamája egyszerre vár babát. Az előbbi jövevény egy megállapodni készülő család kiteljesedésének záloga, leendő nagymamák kicsi kincse volna – az utóbbi meg döbbenetes baleset (ebben a korban? egy ilyen nőnek? és egyáltalán kitől?), megoldandó probléma. De vajon, no, vajon egymásra talál-e végül anya és civakodó leánya, a terhességét hisztérikusan megélő leány és a férfiasságba nehezen beletanuló férje, a felelősségvállalás terén még­iscsak fejlődőképes anya és újra belészerető exe?

A mozi nyáron elsősorban arra való, hogy az embernek legyen hová menekülnie a gigantikus hajszárítóvá változott városból. Könnyű kézzel megírt francia vígjátékot nézni pedig mindenképpen sokkal épületesebb retardáltaknak szóló akciófilmek befogadásánál. Elég néhány jellegzetes vonással megrajzolt karakter, könnyen követhető, magánéleti bonyodalmakból felépített, elkerülhetetlenül happy endbe torkolló sztori, illetve a karakterekhez és helyzetekhez lazán kapcsolódó poén. Ha mindezekhez még szerethető színészek is vannak (s Juliette Binoche, ill. Lambert Wilson személyében ezúttal nagyon is vannak), akik kedvvel komédiáznak, nem restek olykor ripacskodni sem, ám egy-egy gesztussal mélységet is tudnak adni a figurának, akkor igazán nem érdemes fennakadni az előre látható vagy kínosan erőltetett fordulatokon, a klisékkel feltöltött üresjáratokon.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."