Film

Bettie-mobil

Film

Egy hatvan fölötti nő teljesen normális élettel és idegrendszerrel Franciaország egyik módfelett bukolikus vidékén az egyik nap fogja magát, és megszokott életét - mindenestül - csak úgy, minden előzmény és magyarázat nélkül hátrahagyja. Még az is lehet, hogy láttunk már ilyet (néhányszor), franciául meg szinte biztosan, de hősnőnk ezúttal maga Catherine Deneuve, aki nagymamakor ide vagy oda, simán világgá megy, szűkre szabott életét nagyobbra cserélni.

Elég volt Bretagne-ból, a saját étteremből és anyából, meg a silány, hasznavehetetlen, s persze hűtlen szeretőből, és a kiüresedett, önismétlődő, öreges életből. Két rendelés és felszolgálás között bevágódik autójába, és meg sem áll... vajon hol is? A révben. Először csupán a fejét szellőztetné, majd újonnan visszaszerzett rossz szokásához - a dohányzáshoz - szerezne némi alapanyagot, de a francia vidék valahogy nem épp trafikokban gazdag - főleg nem vasárnap -, így véletlenek sorozata viszi jó messzire: előbb egy ismeretlen idős úrig, majd egy feleolyan idős úrig. Másnap felbukkan a rég nem látott lánya is... meg az unokája, akit el kellene fuvarozni az apai nagypapához, ami sejthető módon nem megy túl flottul, de végül csak eljutunk hozzá.

A többit már kitalálták: révből révbe érünk, a morcos, de sármos úrból a film végére potenciális társ lesz, aki majd új színt visz a híres művésznő életébe. A sztori kicsit sem bonyolult, csak hosszú, viszont franciásan könnyed, időnként kifejezetten szellemes, és Deneuve valamit még mindig nagyon tud.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.