Film

A nyár királyai

Film

Felnőni általában nehéz, ám egy saját, erdő közepén álló, szülők nélküli faházban nyilván könnyebb - pláne a filmeken. A tizenöt éves Joe, Patrick és Baggio megelégelve a szülők nyűgét s nyilait, nekivág a rengetegnek; hátizsákkal, kalapáccsal, szokványos, de életszerű konfliktusokkal és sok humorral.

Jordan Vogt-Roberts első filmje nem akar világot váltani, s nagy dolgokat kimondani, viszont el tudja kerülni a giccset és a fárasztó közhelyességet, noha a saját szabályaik szerint élni próbáló, barátságot próbára tevő és szerelmi háromszögbe keveredő tinifiúk kalandjait nemegyszer láttuk már. Magyarul versenyben van egy zsúfolásig megtelt pályán úgy, hogy nincs semmi újdonság, csupán ügyes atmoszférateremtés, fiús nosztalgiázás, szerethető és szórakoztató figurák - főként Biaggio ijesztően fura alakja tűnik telitalálatnak.

A film - montázstechnikára alapozott - képi világa érzékletes és ötletes, a kifejezetten szép és hoszszú tájképeket jól egyensúlyozza a valós események és a fantázia elegye. Már épp ott tartunk, hogy a mágikus realizmus kifejezést keresgéljük, de szerencsére ez nem az, csak emlékeztet rá. A filmet folyamatosan végigkísérő irónia, s a megbicsaklásmentes arányérzék végül is fenntartások nélkül élvezhetővé teszi az előadást. Így van ez még akkor is, ha tudjuk jól, hogy amit láttunk, nem sokkal több, mint ami a vasárnap délutáni családi tévéfilm skatulyájába belefér. Ellenben mindenkor jó nézni: felnövés közben, előtt, után.

Forgalmazza a JIL Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.