Film

Bosszúállók: Végtelen háború

  • - kg -
  • 2018. június 3.

Film

A kritika fegyvertelenül áll a filmtörténet legnagyobb behemótja, a tucatnyi főszuperhőst és legalább még egyszer ennyi alszuperhőst plusz jó néhány futottak még képregénystatisztát felsorakoztató giga-mega-Disney-vállalkozás, a cégbirodalom részvényeit soha nem látott magasságokba repítő új Avengers-film előtt. A Marvel Acélművek folytatásos termelési regényének ezen a pontján (tíz év telt el az első Vasember óta) kínos félreértés lenne kritikai megjegyzéseket tenni, történetvezetési vagy bármilyen vezetési aggályoknak hangot adni, az a vonat rég, az első (vagy a második, esetleg a harmadik) Thor/Vasember/Pókember/Amerika Kapitány/A galaxis őrzői filmeknél elment. Aki nem szólalt fel és nem állt ki az egyetemes filmtörténeti értékek (pl. ropogós nachos) mellett akkor, az mostani értetlenkedésével azt kockáztatja, hogy 12 szuperhős rajongótábora fogja egyesült erővel kiröhögni. És nekik lesz igazuk. Mert teljesen rendjén való, hogy ahol 12 szuperhős a főszereplő, ott lesz, akinek a szavába vágnak, és kissé beleszürkül a szép színes háttérbe. Ekkora tömegrendezvény esetén szinte természetes, hogy több mint két és fél óra sem elég ahhoz, hogy akárcsak a történet (bántóan nagyzoló kifejezés, belátjuk) feléig eljussunk. Ami máshol hibaként róható fel, az itt magától értetődik; a főgonosz Thanostól az utolsó, megfáradt műmacsó poénig minden pont úgy van, ahogy azt megérdemeljük. Innen nézve pedig a Bosszúállók: Végtelen háború tulajdonképpen egy bátor szembesítési kísérlet, önvizsgálatra késztető, húsba vágó vállalkozás.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

Az öntudat napjai

A a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.

Utat tört magának

Tasó Lászlót 2022-ben még szavazati rekorddal választották országgyűlési képviselővé, jövőre már csak listán indítja a Fidesz–KDNP. Nyíradonyban, ahol harminc éve lett polgármester, és ahová dőlt az uniós pénz, az új vezetés kifizetetlen közvilágítási számlával, büntetőeljárásokkal szembesült, továbbá azzal, mi minden függ a képviselőtől.