Film

Hang nélkül

  • 2018. június 3.

Film

Még a horrorfilm műfajában is csak az a mű tud igazán hatni, amelyben az alaphelyzet valamelyest hasonlít a valóságra. Ám egy olyan mozi, amelynek alaphelyzete az, hogy egy posztapokaliptikus világban csak teljes szótlanságban, óvatos mozdulatokkal, minden neszt kerülve lehet életben maradni, mert különben jönnek a vak, ám radarhallású alienek, és megeszik az óvatlan zajongót, nem csak életidegen, de olyan dramaturgiai csapdát tartalmaz, amelyből nem lehet kijönni. Mert mi történhet? Lopakodnak az emberek (itt egy család), mutogatnak, óvatoskodnak, de előbb-utóbb úgyis lesz valami zörej, hiszen erre megy ki a játék, hogy legyen, és akkor jön a szörny, hegyes fogsorát csattogtatva. Ami viszont ennyire kiszámítható, azon nem segít Emily Blunt sem, hiába retteg oly élethűen, miközben egy frissen talpába fúródott százas szöggel próbál egy fürdőkádba rejtőzve, hangtalanul szülni egy éberen hallgatózó, emberhúsra éhes marslakó társaságában (ez nem a Monty Python-os verzió, minden full komoly). Végezetül a szerepet nem puszta megélhetési okokból vállaló színésznőre hárul a nemes feladat (aki feltétlenül személyesen szeretne részesülni a film nyújtotta élményben, innentől ne folytassa az olvasást), hogy amikor már minden veszni látszik, már a hős papa is meg van éve, elővegye a duplacsövűt, aztán csak úgy lelője vele a sárkányt. Basszus, hogy ez eddig nem jutott eszébe!

Az alienek valójában nem a húst, csak az agyat eszik meg.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.