DVD

Bosszútól fűtve

  • - kg -
  • 2013. szeptember 29.

Film

Mi a közös a dán Niels Arden Oplev, a német Oliver Hirschbiegel és - csak hogy koreai példánk is legyen - a dél-koreai Kim Jee-woon munkásságában? Hát, csak annyi, hogy Hollywoodba érve úgy darálta be őket a rendszer, mintha nem is nemzetközileg ünnepelt rendezők, hanem kávéhordó gyakornokok lennének.

A bukást jegyző német arra kellett, hogy zombis filmet készítsen Kidmannek, a dél-koreai fenomén Schwarzenegger újraindítása céljából kapott munkavállaló vízumot, Oplev pedig, A tetovált lány (az eredeti) rendezője Colin Farrell és Noomi Rapace (a tetovált lány - az eredeti) akciókézfogóját volt hivatott skandináv árnyalatokkal mélyíteni. A dán filmje maga az akciós állatorvosi ló, melyet prevenciós célból minden Amerikába tartó rendezőnek le kéne vetíteni. Csak hogy világos legyen, miként mogyorózza meg Hollywood a tétova tehetségeket. Úgy például, hogy egy teljesen lehetetlen történetben Colin Farrell (látszólag alvilági erősember, egyébként László nevű, magyar származású bosszúálló) és Noomi Rapace (látszólag kedves szomszéd, egyébként francia származású bosszúálló) addig nézi egymást a szomszéd háztömbök erkélyeiről, mígnem sorsuk (mi is lehetne más, mint a bosszúállás) kérlelhetetlenül összefonódik. Az összefonódást Isabelle Huppert (ki más, mint a svéd Rapace anyukája) házi kosztja olajozza, de feltűnik F. Murray Abraham is mint ősmagyar apafigura, meg néhány albán is. Már csak az hiányzik, hogy Mads Mikkelsen is bekukkantson zsidó kínaiként, ám még ő se tudná megmenteni ezt a népek barátságtalanságát hirdető képtelenséget.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.