Film

Creed – Apolló fia

  • - kg -
  • 2016. február 29.

Film

Nagy a baj, nagy a baj! Ó, egek, mit tegyünk, hogyan jöjjünk ki jól a szörnyű csapdából, hogy a szakmaiság látszatát is fenntartsuk, miközben legigazibb érzéseinket se tagadjuk el? Mert itt ez a közepesnél valamivel jobb bokszfilm, a saját kategó­riájához (underdog, edző, barátnő, munkásosztály, felemelkedés) mérten tisztességes darab, de ilyet ma már egy eltévelyedett függetlenfilmes is simán összedob – legutóbb David O. Russell mutatta be a kunsztot A harcossal. Ennyit a filmről mint filmről, és akkor most vizsgáljuk meg a jelenséget a Saul fia sztárja, Röhrig Géza felől, aki ott volt, amikor Sylvester Stallone megkapta a legjobb bokszolónak járó Golden Globe-ot, és elérzékenyülten mondott köszönetet gyermekkori Rocky-élményeiért Slynak, a kiérdemesült csatalónak. És akkor nincs más hátra, mint csatlakozni Gézához, és kikeresni a YouTube-on a Philadelphia Museum of Arts épületéhez a himnusszá lett Gonna Fly Now taktusaira fellépcsőző Rocky nagyjelenetét, vagy ami még jobb, azt a felvételt, melyen a nép egyszerű gyermekei élik újra a rockys lépcsőzés bódító érzését. És hát innentől nem teljesen mindegy minden? Van valami új a Creedben? Nem, nincsen. Szégyenteljes üzleti manőver csupán egy újabb Rocky-bőr lehúzására? Könnyen lehet. De mitévők legyünk, ha egyszer imádjuk Rockyt, ha alig várjuk, hogy vége legyen ennek a korrekten megcsinált új filmnek, és újra lejátszhassuk a lépcsőzést. Megjegyzés: a szerző bevallja, hogy jelen sorok írása előtt, közben és után a Gonna Fly Now-t bömböltette, és ezért elhatárolódik önmagától.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.