Film

Pofázunk és végünk Miamiban

  • Szabó Ádám
  • 2016. február 29.

Film

Elég a stáblistára meg mondjuk a plakátra pillantani, hogy tudjuk: magukat a készítőket sem győzte meg semmi a bevételen kívül arról, hogy az első részt folytatni kellene. Ott van mindjárt Ken Jeong szerepeltetése, ami már önmagában beáraz egy vígjátékot; a Másnaposok pucér őrjöngéses jelenetéből karriert csináló komikus és a vele érkező álázsiai akcentus a legbiztosabb jele a humortalanságnak és a teljes ötlettelenségnek. Pedig az első rész a maga módján még működött; a 80-as, 90-es évek buddy cop filmjeit lekoppintó akcióvígjátékok tisztességes koppintása volt, azzal a Kevin Harttal, aki néhány közepes vígjátékkal a háta mögött épp a csúcsra tört, köszönhetően a nagypofájú fekete komikusok krónikus hiányának. S ameddig Eddie Mur­phy és Martin Lawrence nem kerít egy jó ügynököt, vagy Chris Tucker meg nem kapja a Csúcsformában 4 forgatókönyvét egy dús csekkbe csavarva, valószínűleg Hart marad az örökös izgága fekete. Az, hogy valóban vicces és tehetséges, nem is annyira a filmjeiből, mint stand-upjaiból és late night szkeccseiből derül ki. A Pofázunk és végünk első részében elég volt, ha alapjáraton pörgött.
A második részben már minden terhet rá helyeztek; a néha működő, de legtöbbször besülő poénokat ugyanúgy ő szállítja, mint az egyébként pofás akciójeleneteket. Ice ­Cube szerepe ezúttal csak annyi, hogy néha komoly képpel alákérdezzen, és az ellenségre keményen nézzen; ha kíváncsiak vagyunk a valódi Ice Cube-ra, jobban járunk, ha a nálunk be sem mutatott Straight Outta Comptont nézzük meg – igaz, abban őt is valaki más játssza.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.