Film

Danny Collins

  • - kg -
  • 2015. július 4.

Film

A kis Danny Collinsnak híressé válása küszöbén levelet küldött John Lennon, de ezt a kis Danny Collins csak nagy Dan­ny Collinsként, jó negyven év késéssel kapta kézhez, s addigra hatalmas seggfej, arénákat megtöltő hak­ni­bohóc, nyugdíjasokat andalító nagybani whiskey- és kokófelhasználó vált belőle. Ígéretes felütés, Cameron Crowe fénykorában simán leforgathatta volna belőle a Majdnem híres inverzét Nem csak a húszéveseké a piád címmel, de fájdalom, mostanában Crowe is csak önmagát ismétli, mint a régi dicsőségéből és ütemes csípőriszálásból élő Danny. Éppenséggel Al Pacinónak sem ismeretlen ez a riszálás: az egykori színésznek aligha kellett a method acting mélységeibe leereszkednie, hogy lelkiekben összebútorozzon a kivénhedt rocker alakjával – az utóbbi évek termése alapján megy ez neki zsigerből is. A film egyébként az utolsó esélyek mozgóképi megvalósításai közé tartozik: a kései levél hatására Danny lehúzza a kokót a klotyón, és lemegy a „zemberek” közé – ihletet remél és kapcsolatfelvételt felnőtt fiával. Standard eljárás ez a családegyesítő filmek mezőnyében, de mert elég flottul követik egymást az események, él a remény, hogy Pacino egyszer abbahagyja önmaga lovasszobrának alakítását, és visszavált színészbe. Al, az originál kicsihuszár, egy ma születettnek már rég nem Michael Corleone, hanem egy netes vicc, egy vérmes bácsi, aki valamiért minden filmjében azt ordítja: „Whoa!” Jó hír, hogy a Danny Collins kis megtorpanás a whoa-bajnokságban: tényleg kicsi, de tartozunk annyival Alnak, hogy ezt a kicsit is megbecsüljük.

A Big Bang Média bemutatója

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.