Film

Deadpool

Film

A szubverziónak és az önreflexivitásnak vannak felületi és egész rendszert érintő változatai. Az első csak kellemesen bizserget, a második viszont valódi változást eredményez, például egy műfajban. A szuperhősképregényekben már jó ideje túl vagyunk a döntő önironikus és önkritikus mozzanatokon (bár az tény, hogy a rendszer maga alapvetően változatlan maradt), de a filmek esetében most vagyunk a műfaji zeniten. A jövedelmező, jól bevált forma addig nem fog átalakulni, amíg valami miatt a nézői érdeklődés lanyhulni nem kezd.

A Deadpool ál-önreflexivitásban utazik: lelkesen kikacsint a nézőkre, teszi nevetség tárgyává testvérfilmjeit és a hollywoodi szisztémát, de valódi változást nem hoz. Egy sokadik szuperhősös filmet látunk a maga kliséivel, melyben kicsit több meztelenkedés és káromkodás van – bár Deadpool figurájának értelme sem lett volna nekifutni nélkülük. Még azt sem állíthatjuk, hogy műfajhibridről van szó: bár vannak vígjátéki, drámai és romantikus elemek, de nem illeszkednek szervesen, inkább egyenetlen és néha kimondottan rosszul időzített hangnemváltásokat eredményeznek. Ráadásul az antihősként kultfigurává vált Deadpoolból szinte szabályos hőst csinálnak (hiába tagadják), ami pont a pikantériáját veszi el. Közben a poénok széles skálán mozognak és jól is működnek, s az is jót tesz a filmnek, hogy látszik az alkotók lelkesedése és a rajongók kielégítésének vágya (ők imádni is fogják). A Deadpool renegátnak álcázza magát, miközben ugyanolyan eminens, mint nemzetiszínű kezeslábasba öltözött társai.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

„A hosszútávfutó magányával”

Legújabb, szeptember végén esedékes bemutatója, az Etűdök elképzelt érzésekre című előadás kapcsán beszélgettünk a próbafolyamatok nehézségeiről, a kívülállásról, a megállni tudás fontosságáról és egy „hüllőről”, aki szeret mozdulatlanul feltöltődni a napon.

Szerbia kontra Szerbia

  • Végel László

Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő.