"Kifogástalan a világítás" - Déborah Révy színésznő

  • - kg -
  • 2013. július 24.

Film

Magas művészet vagy nettó pornográfia, ez a nagy kérdés a nemrég bemutatott Q - Érzékek birodalma című film kapcsán. Déborah Révy, a film főszereplője Budapesten járt, hogy tisztázza a tisztázandókat.
false

 

Fotó: Németh Dániel

Magyar Narancs: Tudta, hogy élesben kell szexelnie, amikor megpályázta a szerepet?

Déborah Révy: A kezdetektől tudtam, mit kell tennem, a legutolsó mozzanatig. Gyönyörű szexjelenetek voltak.

MN: Mitől gyönyörűek és nem pusztán pornográfok?

DR: Mert oda volt írva, hogy az a lány, aki mindezeket a dolgokat műveli, közben a gyásztól szenved. A szexet használja a túlélésért.

MN: Megterhelő volt a kamerák előtt csinálni?

DR: Nem próbáltunk előtte, mindent a kamerák előtt csináltam először. Úgy mentem bele, hogy sima ügy lesz. Ha az volt a forgatókönyvben, hogy ki kell vernem valakinek, gondoltam, ez menni fog, hiszen csináltam már ilyet privátban. Ha orális szex, hát legyen, olyat is csináltam már. Ugyanez állt a többi jelenetre is. A színészek közt nem volt félreértés; szerepet alakítottunk, része volt a szex is. Ha kivertem valakinek, azt a szerep kívánta meg. Azzal azonban nem számoltam, milyen erős koncentrációt igényel, hogy ne essek ki a szerepből. Mert ha nincs érzelem, elpornósodik a jelenet.

MN: Mégis sokan pornót kiáltanak.

DR: Nem, nem, ez nem pornó. Aki nem lát mást, csak a szexet, az nem látja a lényeget, az érzelmi mélységeket. A pornó alapesetben nem több pina és fasz találkozásánál. Tudja, hogy van ez. De a mi filmünkben nemcsak ez van, hanem érzelmek is. Egyébként meg genitáliák nélkül is simán lehet valami pornó. A lényegi kérdés: van-e emberség a jelenetben? De tudom, hogy mindig lesznek olyanok, akik pornót kiáltanak, ha például egy szopást látnak közelről, élesben. A pornóban nincs színészet, nem lehet kötődni a szereplőkhöz. Nálunk lehet. Mások szerint a pornót és az erotikus filmet egy dolog választja el: a világítás. Nálunk kifogástalan a világítás.

MN: Voltak technikai nehézségek a szexjelenetek forgatásakor?

DR: A nőkkel könnyebb volt, mert a férfiaknak néha problémáik akadtak a kamera előtt. Egyikük sem pornószínész, nem mindig tudták produkálni, amit megkívánt tőlük a forgatókönyv. És ha nem ment, azt nem vette könnyen az a nagy egójuk.

Déborah Révy a filmben

Déborah Révy a filmben

 

MN: Korábban milyen munkái voltak?

DR: Készültek rólam erotikus fotók. Művészi képek voltak. És szerepeltem Mélanie Laurent rövidfilmjében is, melyet az X-femmes sorozat számára készített. Nők rendeztek nőknek szóló és nőkről szóló erotikus kisfilmeket. A kamerák előtt itt voltam először meztelen.

MN: A fotók hol jelentek meg?

DR: Egy fotós készítette, de végül nem jelentek meg sehol. Kellett a pénz. Meg szerettem volna már levetkőzni a meztelenséghez kötődő félelmemet.

MN: A Q óta milyen szerepeket kap?

DR: Semmilyeneket. A szereposztók szerint túl sok vagyok. Kivetett magából a francia filmipar. Most egy lemezen dolgozom. Énekesnő is vagyok.

 

A Q - Érzékek birodalma című filmről írt kritikánk itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.