"Kifogástalan a világítás" - Déborah Révy színésznő

  • - kg -
  • 2013. július 24.

Film

Magas művészet vagy nettó pornográfia, ez a nagy kérdés a nemrég bemutatott Q - Érzékek birodalma című film kapcsán. Déborah Révy, a film főszereplője Budapesten járt, hogy tisztázza a tisztázandókat.
false

 

Fotó: Németh Dániel

Magyar Narancs: Tudta, hogy élesben kell szexelnie, amikor megpályázta a szerepet?

Déborah Révy: A kezdetektől tudtam, mit kell tennem, a legutolsó mozzanatig. Gyönyörű szexjelenetek voltak.

MN: Mitől gyönyörűek és nem pusztán pornográfok?

DR: Mert oda volt írva, hogy az a lány, aki mindezeket a dolgokat műveli, közben a gyásztól szenved. A szexet használja a túlélésért.

MN: Megterhelő volt a kamerák előtt csinálni?

DR: Nem próbáltunk előtte, mindent a kamerák előtt csináltam először. Úgy mentem bele, hogy sima ügy lesz. Ha az volt a forgatókönyvben, hogy ki kell vernem valakinek, gondoltam, ez menni fog, hiszen csináltam már ilyet privátban. Ha orális szex, hát legyen, olyat is csináltam már. Ugyanez állt a többi jelenetre is. A színészek közt nem volt félreértés; szerepet alakítottunk, része volt a szex is. Ha kivertem valakinek, azt a szerep kívánta meg. Azzal azonban nem számoltam, milyen erős koncentrációt igényel, hogy ne essek ki a szerepből. Mert ha nincs érzelem, elpornósodik a jelenet.

MN: Mégis sokan pornót kiáltanak.

DR: Nem, nem, ez nem pornó. Aki nem lát mást, csak a szexet, az nem látja a lényeget, az érzelmi mélységeket. A pornó alapesetben nem több pina és fasz találkozásánál. Tudja, hogy van ez. De a mi filmünkben nemcsak ez van, hanem érzelmek is. Egyébként meg genitáliák nélkül is simán lehet valami pornó. A lényegi kérdés: van-e emberség a jelenetben? De tudom, hogy mindig lesznek olyanok, akik pornót kiáltanak, ha például egy szopást látnak közelről, élesben. A pornóban nincs színészet, nem lehet kötődni a szereplőkhöz. Nálunk lehet. Mások szerint a pornót és az erotikus filmet egy dolog választja el: a világítás. Nálunk kifogástalan a világítás.

MN: Voltak technikai nehézségek a szexjelenetek forgatásakor?

DR: A nőkkel könnyebb volt, mert a férfiaknak néha problémáik akadtak a kamera előtt. Egyikük sem pornószínész, nem mindig tudták produkálni, amit megkívánt tőlük a forgatókönyv. És ha nem ment, azt nem vette könnyen az a nagy egójuk.

Déborah Révy a filmben

Déborah Révy a filmben

 

MN: Korábban milyen munkái voltak?

DR: Készültek rólam erotikus fotók. Művészi képek voltak. És szerepeltem Mélanie Laurent rövidfilmjében is, melyet az X-femmes sorozat számára készített. Nők rendeztek nőknek szóló és nőkről szóló erotikus kisfilmeket. A kamerák előtt itt voltam először meztelen.

MN: A fotók hol jelentek meg?

DR: Egy fotós készítette, de végül nem jelentek meg sehol. Kellett a pénz. Meg szerettem volna már levetkőzni a meztelenséghez kötődő félelmemet.

MN: A Q óta milyen szerepeket kap?

DR: Semmilyeneket. A szereposztók szerint túl sok vagyok. Kivetett magából a francia filmipar. Most egy lemezen dolgozom. Énekesnő is vagyok.

 

A Q - Érzékek birodalma című filmről írt kritikánk itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.