Film

Doctor Strange

  • - kg -
  • 2016. december 10.

Film

14. filmjéhez érkezett a Marvel szuperhősistálló; akik az első Iron Man alatt tanultak járni, mára fiatalemberekké cseperedtek, egyetemi disszertációjuk idejére talán Hulk is megkapja a maga megérdemelt, minőségi moziját. Hogy most Doctor Strange, e kedves, másodvonalbeli, mágiára és varázslatra hajlamos alak kapta meg a bemutatkozás lehetőségét, azt bizonyítja, hogy ha Brooklyn nem is, a Marvel-univerzum tágul – egy kevésbé költői olvasat szerint a cég döntéshozói közé befurakodtak olyanok is, akik nosztalgiával gondolnak vissza első, hatvanas évekbeli LSD-tripjeikre. Mert amikor Doctor Strange, a Nepálban gyógyulást kereső, de megvilágosodást és szakállvágót találó, sérült idegsebész zseni először lép ki IMAX 3D-ben teste béklyói közül, az olyan, mint egy szponzorált klip: le ne maradjon nyári luxus LSD-tripjeinkről, hívja azonnal utazási irodánkat! Reméljük, Kínában is jól fogadják a bújtatott LSD-reklámot, mert Kína fontos piac, szóba se jöhetett, hogy Strange tanítómestere tibeti legyen, mint a képregényben. Egyfelől tehát megy a színes mosás, másfelől meg a fehérítés (a hírhedt whitewashing) programja fut: Tilda Swinton kopasz fejet és kelta eredetet kapott, s bár a felhördülés indokolt is lehet, a sok látványos hűhó közepette messze az ő tar koponyája a legjobb special effect a filmben.

Persze Benedict Cumberbatch se kutya! Furcsa Pista szerepében úgy ötpercenként kacsint ki a filmből, hogy well, well, micsoda baromság ez az egész, de jó kis színvonalas baromság, hát miért ne éreznénk már jól magunkat, gyerekek!

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.