dvd - JONAH HEX

  • - kg -
  • 2010. december 16.

Film

A Mikulás lelepleződésének sokkjával vetekszik, amikor az apák felfedik fiúgyermekeik előtt a cowboy szó valódi jelentését, hogy az, drága fiam, valójában azt jelenti, tehenészfiú. Na jó, esetleg marhapásztor.

Aki az életbe ezzel a felismeréssel indul, lehet, hogy merõ dacból az indiánokhoz pártol, ha John Wayne-filmet ad a tévé, vagy még jobban kapaszkodik a vadnyugat kedves mítoszába. Ismerjük továbbá a buzgó mûfajmegújítókat, nekik meg nem western a western, ha nem valamilyen elõjellel szolgálják fel. Gyanúnk szerint egy rejtett hollywoodi zoknisfiók mélyén a Jonah Hex címû képregény filmváltozatáról is fellelhetõ valamilyen leleplezõ, szubszubzsáner-bizonyítvány, mert ez a Hex, legalábbis a film szerinti változata (a képregénypártiak már óvást jelentettek) nem egy futottak még név nélküli, hanem egy olyan martalóc, akinek érintésére megelevenednek a holtak. Sõt, mindenféle útbaigazítást is adnak a fél arcára kilyuggatott, de Megan Foxnál így is jól fekvõ cowboynak. Például arról, hol látták utoljára John Malkovichot, ami nem is olyan egyszerû feladvány, már ha az a kérdés, hol láthattuk a színészt utoljára ébren játszani. John most sem kelt fel, és ha nincs a polgárháborús gönceit mosásba nem adó Hex (Josh Brolin), nekifutásból felperzselné az Államokat, annyira megátalkodott figurát alakít. Utoljára talán Michael Madsen volt ennyire gonosz a Blue-berry címû pszichedelikus westernben, és hát tudjuk, mi lett vele: a híres bikert (motoros tehénpásztor) és poétát egy készülõ magyar közönségfilm sajtótájékoztatóján láthattuk utoljára.

Forgalmazza a Pro Video

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.