Film

Eddie, a sas

  • - kg -
  • 2016. május 7.

Film

Noha a kutyákra nézve némileg sértő az underdog kifejezés (hol marad az undercat vagy az underpézsmapocok?), ám egyrészt őket sosem kérdezték meg az ügyben, másrészt most már kár is lenne ágálni: külön kis műfaji piramis épült az underdoggettóban sorakozó vesztesekre, kitaszítottakra és megnyomorítottakra, akik a szórakoztatóipar örök igénye szerint akkor is felemelkednek, ha erre a való élet amúgy semmiféle lehetőséget nem kínál. A vakra vert, pontozással vesztő, ám mégis megdicsőülő Rockyt is ez a mély emberi igény hívta életre, miként a bokszról balettra váltó Billy Elliotot és megannyi celluloidtársát. Az angol bányászcsaládba született Billyvel már közel járunk az angol kőművescsaládba született Eddie-hez – utóbbit ráadásul nem a közönségigény, hanem a saját szülei hívták életre valahol Gloucestershire-ben, mit sem sejtve arról, hogy a malterkeverésre predesztinált kissrác semmilyen nyomásra nem enged majd gyermekkori álmából, és akkor is kijut az olimpiára, ha azt sem a neki szánt malteros sors, sem a fizikai adottságai nem teszik lehetővé.

Eddie Edwards valóban kijutott, és egyetlen angol síugróként nem tudott olyan kicsit ugrani, hogy a világ ne fogadja azonnal a szívébe. A filmesek addig alakítgatták a felemelő sporttörténeti lábjegyzetet, míg egy áramvonalas underdog-sztori nem jött ki belőle a szegény, béna-szemüveges fiúról, az amatőrség héroszáról. Ez egyszer a kutyák is elégedettek lehetnek, mert Eddie, a sas az underdogskálán is előkelő helyen végzett, kellemes percekkel ajándékozván meg a boldog utolsók barátait.

Az InterCom filmje

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.