Film

Eddie, a sas

  • - kg -
  • 2016. május 7.

Film

Noha a kutyákra nézve némileg sértő az underdog kifejezés (hol marad az undercat vagy az underpézsmapocok?), ám egyrészt őket sosem kérdezték meg az ügyben, másrészt most már kár is lenne ágálni: külön kis műfaji piramis épült az underdoggettóban sorakozó vesztesekre, kitaszítottakra és megnyomorítottakra, akik a szórakoztatóipar örök igénye szerint akkor is felemelkednek, ha erre a való élet amúgy semmiféle lehetőséget nem kínál. A vakra vert, pontozással vesztő, ám mégis megdicsőülő Rockyt is ez a mély emberi igény hívta életre, miként a bokszról balettra váltó Billy Elliotot és megannyi celluloidtársát. Az angol bányászcsaládba született Billyvel már közel járunk az angol kőművescsaládba született Eddie-hez – utóbbit ráadásul nem a közönségigény, hanem a saját szülei hívták életre valahol Gloucestershire-ben, mit sem sejtve arról, hogy a malterkeverésre predesztinált kissrác semmilyen nyomásra nem enged majd gyermekkori álmából, és akkor is kijut az olimpiára, ha azt sem a neki szánt malteros sors, sem a fizikai adottságai nem teszik lehetővé.

Eddie Edwards valóban kijutott, és egyetlen angol síugróként nem tudott olyan kicsit ugrani, hogy a világ ne fogadja azonnal a szívébe. A filmesek addig alakítgatták a felemelő sporttörténeti lábjegyzetet, míg egy áramvonalas underdog-sztori nem jött ki belőle a szegény, béna-szemüveges fiúról, az amatőrség héroszáról. Ez egyszer a kutyák is elégedettek lehetnek, mert Eddie, a sas az underdogskálán is előkelő helyen végzett, kellemes percekkel ajándékozván meg a boldog utolsók barátait.

Az InterCom filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.