Csak szexre kellesz

  • Koncz Linda
  • 2011. február 17.

Film

Emma (Natalie Portman) és Adam (Ashton Kutcher) sorsa gyermekkoruk óta keresztezi egymást, egészen addig, amíg az ágyban összefut. Egy régi vágású szerelmes film itt érne véget, de az ezredfordulós romantika csak most kezdődik.

Emma fél az elkötelezettségtől, ezért úgy döntenek, "baszspanok" lesznek - ezen és a "penge muffnyaló" jelzős szerkezeten túl a film kényesen kerül minden obszcenitást; a cím sugallta rengeteg szex a természetesen mély prüdéria fátylán keresztül látható.

A sablonos történetet talán a színészi játék menti valamennyire. Natalie Portmantől el is várható, bár nem lehetett könnyű a Fekete Hattyú forgatása közben, a testi-lelki kálváriáját járó hattyú szerepéből ebbe a szirupba csöppennie - de legalább legyűrhetett ezer fánkot, amit balettművészként aligha. A kutyaszemű Ashton Kutchertől viszont meglepő, hogy mily könnyedén hozza a tinitévéshow asszisztensének világrengető figuráját (bár e világ nyilván nem ismeretlen neki, hiszen õ is egy ilyen helyen, a That '70-s show-ban futott be).

A rendezõ, Ivan Reitman ugyan korábbi jeles munkái (Ikrek, Ovizsaru és a Szellemirtók) színvonalát meg sem közelíti, de nem is nagyon ambicionálja. Ah, a 90-es évek komédiáinak bája már sohasem lesz elõállítható...

A Csak szexre kellesz címû romantikus komédia sematikus, kiszámítható és gyermeteg, de valahogy - tán mert végül mégiscsak a szerelemrõl szól - mégis megússza a ciki kategóriát. De van, ami még a cikinél is kicsit lejjebb helyezkedik el egy kicsinyt: amire azt mondjuk, hogy olyan Valentin-napi. Mint ez.

 

A UIP - Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.