Csak szexre kellesz

  • Koncz Linda
  • 2011. február 17.

Film

Emma (Natalie Portman) és Adam (Ashton Kutcher) sorsa gyermekkoruk óta keresztezi egymást, egészen addig, amíg az ágyban összefut. Egy régi vágású szerelmes film itt érne véget, de az ezredfordulós romantika csak most kezdődik.

Emma fél az elkötelezettségtől, ezért úgy döntenek, "baszspanok" lesznek - ezen és a "penge muffnyaló" jelzős szerkezeten túl a film kényesen kerül minden obszcenitást; a cím sugallta rengeteg szex a természetesen mély prüdéria fátylán keresztül látható.

A sablonos történetet talán a színészi játék menti valamennyire. Natalie Portmantől el is várható, bár nem lehetett könnyű a Fekete Hattyú forgatása közben, a testi-lelki kálváriáját járó hattyú szerepéből ebbe a szirupba csöppennie - de legalább legyűrhetett ezer fánkot, amit balettművészként aligha. A kutyaszemű Ashton Kutchertől viszont meglepő, hogy mily könnyedén hozza a tinitévéshow asszisztensének világrengető figuráját (bár e világ nyilván nem ismeretlen neki, hiszen õ is egy ilyen helyen, a That '70-s show-ban futott be).

A rendezõ, Ivan Reitman ugyan korábbi jeles munkái (Ikrek, Ovizsaru és a Szellemirtók) színvonalát meg sem közelíti, de nem is nagyon ambicionálja. Ah, a 90-es évek komédiáinak bája már sohasem lesz elõállítható...

A Csak szexre kellesz címû romantikus komédia sematikus, kiszámítható és gyermeteg, de valahogy - tán mert végül mégiscsak a szerelemrõl szól - mégis megússza a ciki kategóriát. De van, ami még a cikinél is kicsit lejjebb helyezkedik el egy kicsinyt: amire azt mondjuk, hogy olyan Valentin-napi. Mint ez.

 

A UIP - Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.