Csak szexre kellesz

  • Koncz Linda
  • 2011. február 17.

Film

Emma (Natalie Portman) és Adam (Ashton Kutcher) sorsa gyermekkoruk óta keresztezi egymást, egészen addig, amíg az ágyban összefut. Egy régi vágású szerelmes film itt érne véget, de az ezredfordulós romantika csak most kezdődik.

Emma fél az elkötelezettségtől, ezért úgy döntenek, "baszspanok" lesznek - ezen és a "penge muffnyaló" jelzős szerkezeten túl a film kényesen kerül minden obszcenitást; a cím sugallta rengeteg szex a természetesen mély prüdéria fátylán keresztül látható.

A sablonos történetet talán a színészi játék menti valamennyire. Natalie Portmantől el is várható, bár nem lehetett könnyű a Fekete Hattyú forgatása közben, a testi-lelki kálváriáját járó hattyú szerepéből ebbe a szirupba csöppennie - de legalább legyűrhetett ezer fánkot, amit balettművészként aligha. A kutyaszemű Ashton Kutchertől viszont meglepő, hogy mily könnyedén hozza a tinitévéshow asszisztensének világrengető figuráját (bár e világ nyilván nem ismeretlen neki, hiszen õ is egy ilyen helyen, a That '70-s show-ban futott be).

A rendezõ, Ivan Reitman ugyan korábbi jeles munkái (Ikrek, Ovizsaru és a Szellemirtók) színvonalát meg sem közelíti, de nem is nagyon ambicionálja. Ah, a 90-es évek komédiáinak bája már sohasem lesz elõállítható...

A Csak szexre kellesz címû romantikus komédia sematikus, kiszámítható és gyermeteg, de valahogy - tán mert végül mégiscsak a szerelemrõl szól - mégis megússza a ciki kategóriát. De van, ami még a cikinél is kicsit lejjebb helyezkedik el egy kicsinyt: amire azt mondjuk, hogy olyan Valentin-napi. Mint ez.

 

A UIP - Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.