Csak szexre kellesz

  • Koncz Linda
  • 2011. február 17.

Film

Emma (Natalie Portman) és Adam (Ashton Kutcher) sorsa gyermekkoruk óta keresztezi egymást, egészen addig, amíg az ágyban összefut. Egy régi vágású szerelmes film itt érne véget, de az ezredfordulós romantika csak most kezdődik.

Emma fél az elkötelezettségtől, ezért úgy döntenek, "baszspanok" lesznek - ezen és a "penge muffnyaló" jelzős szerkezeten túl a film kényesen kerül minden obszcenitást; a cím sugallta rengeteg szex a természetesen mély prüdéria fátylán keresztül látható.

A sablonos történetet talán a színészi játék menti valamennyire. Natalie Portmantől el is várható, bár nem lehetett könnyű a Fekete Hattyú forgatása közben, a testi-lelki kálváriáját járó hattyú szerepéből ebbe a szirupba csöppennie - de legalább legyűrhetett ezer fánkot, amit balettművészként aligha. A kutyaszemű Ashton Kutchertől viszont meglepő, hogy mily könnyedén hozza a tinitévéshow asszisztensének világrengető figuráját (bár e világ nyilván nem ismeretlen neki, hiszen õ is egy ilyen helyen, a That '70-s show-ban futott be).

A rendezõ, Ivan Reitman ugyan korábbi jeles munkái (Ikrek, Ovizsaru és a Szellemirtók) színvonalát meg sem közelíti, de nem is nagyon ambicionálja. Ah, a 90-es évek komédiáinak bája már sohasem lesz elõállítható...

A Csak szexre kellesz címû romantikus komédia sematikus, kiszámítható és gyermeteg, de valahogy - tán mert végül mégiscsak a szerelemrõl szól - mégis megússza a ciki kategóriát. De van, ami még a cikinél is kicsit lejjebb helyezkedik el egy kicsinyt: amire azt mondjuk, hogy olyan Valentin-napi. Mint ez.

 

A UIP - Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.