Mai, rohanó világunkban ki másban is bízhatna még az ember, ha nem Denzel Washingtonban. Az az idõ már a múlté, amikor még szemernyi kétségünk támadhatott D. W. sérthetetlenségét illetõen. Ma, ha Washington metróra száll, trolin utazik vagy ha csak közönségesen átkel a zebrán, fellélegezhet az utazóközönség: jöhet sorozatgyilkos jegyellenõr, szüleit nem tisztelõ diák vagy rágóját a széktámlába nyomó suhanc, az alkotmányban foglalt értékrend és a család szentsége nem sérülhet, illetve azok érhetnek csak csúfos véget, akik már a film elején is dohányoztak, csúnya szavakat használtak vagy trükköztek a bérletükkel. Így amikor valahol Pennsylvaniában, a kispénzû, de becsületes munkásemberek és a vonatsínekhez veszélyesen közel kiránduló kisiskolások közelében elszabadul (váltótani és féktani beavatás a film elején) egy mérgekkel gondosan megrakott tehervonat, s nincs az a fõhegesztõ (ritka beosztás egy akciófilmben), aki megállíthatná a nekivadult és a szó legszorosabb értelmében embertelen gépezetet, a menetrendre felesküdött D. W. összehúzza a szemöldökét. A Száguldó bomba akkor lenne nagyon rossz film, ha valami netán másként történne, de Tony Scott ezúttal tudja a dolgát; hagyja a karakterkedést meg az áltarantullás dialógokat másra, s mint hollywoodi fõhegesztõ csakis Denzel szemöldökeire meg a terhelt vonatra koncentrál. És igen, mint vonatos film a Száguldó bomba a hónap mozija, a tél slágere, az év közlekedési szenzációja. Nem is szabadna mást csinálnia T. Scottnak, mint mozgásban lévõ vonatokat fényképeznie. Az InterCom bemutatója ***
Figyelmébe ajánljuk
Nyerjen jegyet a Köln 75 vetítésére!
- narancs.hu
Jöjjön moziba a Magyar Naranccsal, és nézze meg velünk a Köln 75 című új német filmet!
Ezért nem költenek tömegek kultúrára
Pamela Anderson nagy visszatérésében összemosódik a szerep és a színész
Az utolsó táncosnőben Pamela Anderson saját maga egyfajta alteregóját játssza, alakítása pedig közel járt ahhoz, hogy Oscar-jelölést kapjon. Ám Gia Coppola filmje túlzottan ragaszkodik a főszereplője és főhőse közötti párhuzamokhoz.
Garantált a merülőrajt – a beruházási adatok alapján már az is kérdés, lesz-e növekedés az idén
Brutálisat zuhant a beruházások volumene a hazai gazdaságban, de a trend 2022 vége óta immáron tíz negyedéve tart. Nem nagy kockázat kijelenteni, hogy a szakadatlanul visszaeső invesztíció kizárja, hogy a közeljövőben tényleges növekedés legyen az országban.
Saját mássága jelentette a kiutat abból a közegből, amely az egész életét meghatározta volna
A többség szerint Orbán Viktor kormányzása hátráltatta az ország fejlődését
A Policy Solutions friss kutatása az Orbán-kormányok elmúlt tizenöt évben nyújtott teljesítményének megítélését vizsgálta, eszerint bár a kormányzati kommunikáció leegyszerűsítő paneljei megtették hatásukat, amikor közvetlen környezetükről van szó, a Fidesz szavazói is érzik, hogy egyre rosszabbul élnek.
Egy egész új életérzést sugároztak a szecessziós plakátok
Nem tud úgy tenni, mintha…
„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.
Feltámadunk!
A gyász furcsa tudatállapot; egyfelől természetes folyamat, el kell telnie elkerülhetetlenül, lerövidíteni, enyhíteni nem lehet.
A kórista előlép
- - turcsányi -
Mi történik egy amerikai filmben, ha hirtelen el kell rejteni valamit vagy valakit?
Nyolcadik himnusz az elmúlásról
Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.
Szobáról szobára
Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a színskála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.