Frank

  • - kg -
  • 2014. augusztus 5.

Film

Alighogy elkönyveltük a zeneipar jelentős lúzerei között Llewyn Davist, a Coenek összeférhetetlen dalnokát, máris itt a következő adag öntörvényű zseni, egy kiejthetetlen nevű zenekar összeférhetetlen természetű zenészeinek képében.

Hozzájuk csatlakozik a megőrült billentyűs helyére felvett ifjú rajongó: ő Domhnall Gleeson, a málészájú jófejek friss reklámarca. Ami a fejeket illeti, a jól értesültek biztos tudják, hogy a tökfejszerű álcájától soha meg nem váló frontembert Michael Fassbender (interjúnk vele itt) alakítja, és ez, dacára a nyilvánvaló mentális problémáknak, azonmód a menőség legmagasabb szintjére emeli az életvitelszerű műfejviselést.

false

Fassbender a majdnem sosem látszó szupersztár - ezzel csak az a baj, mint a 2014-ben még mindig fekete-fehérben forgató függetlenekkel: klassz, klassz, de van benne valami hivalkodó truvájszerűség. Pedig a sztoriban bőven lenne abszurd dráma, hiszen nemcsak a műfej jelzi, hogy itt bajok lesznek, hanem az is, hogy a tökéletességre törő zenészek elvonulnak a természetbe, ahol megalakítják a saját maguk zártosztályát. Ahol ráadásul ápolók sincsenek, csak a lelkes málészáj, de lassan ő is elhiszi magáról, hogy nagy dolgok részese. Egy-egy jól sikerült poén mindegyik egónak megadatik, s bár így is kellemesen szatirikus a hangulat, de azért kár, hogy már megint a filmtörténet legnagyobb hazugsága, a kedves lúzer kerül előtérbe. Igazi lúzerekért forduljunk bizalommal a Broadway Danny Rose-hoz: hol van egy műfejű rocker a vak xilofonistához, a féllábú szteptáncoshoz vagy a rabbinak öltözött görkorizó pingvinhez képest?!

Forgalmazza a Mozinet

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.