Zeneipari jogi kérdésekről szóló rajzfim készült gyerekeknek

  • - cd -
  • 2017. október 14.

Film

Ismeretterjesztés a szerzői jog világáról.

Kottakalózok címmel készített tematikus rövid rajzfilmsorozatot egy jogász, zenész és grafikus szakemberekből álló csapat, hogy a zeneipar iránt érdeklődő fiatalok megismerhessék az őket érintő jogi alapokat.

Az ötlet remek, vagyis az lehetne, ha a téma iránt érdeklődő fiatalok korának megfelelő, az érdeklődést azonnal felkeltő animációt készítettek volna. De a figurák kivitelezése, a némileg fahangon előadott párbeszédek sem éppen egy jól sikerült sztoriról árulkodnak. Egy ütősebb zenei aláfestés sem ártott volna a szcéna egyes háttérműködéseire fókuszáló történetnek. Viszont a témaválasztásból adódóan dőlnek az idegen vagy annak ható kifejezések.

Az ötrészes sorozat egy állatok Cali, a vegetáriánus hópárduc; Vic, a basszusgitáros kolibri; Steve, a frontsün és Pete, a színváltós gyík által alkotott zenekar életén keresztül enged bepillantást a szerzői jog mindennapjaiba.

A projektet megálmodó Mezei Péter, a Szegedi Tudományegyetem nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettese úgy gondolta, hogy a fiatal zenészeknek, dj-knek és elektronikus zenekészítőknek ily módon lehet a legbefogadhatóbb módon megmutatni a zeneipart érintő jogi alapokat a demókészítéstől a turnéig.
"A rajzfilmsorozat a lehető legegyszerűbben, mégis pontosan próbálja visszaadni a szerzői jog szerepét a zenei alkotómunkában. A rajzfilm kísérlet egy társadalmilag, gazdaságilag és jogilag is jelentős kérdés egyszerű, fogyasztható, színes bemutatására. A társadalom alapvető érdeke a tudatos fogyasztók körének bővülése, ezért tesz ez a rajzfilm" nyilatkozott Mezei.

A több részes rajzfilm az Igazságügyi Minisztérium által kiírt pályázat keretén belül, a szegedi InfoCopy diákkör tagjainak bevonásával készült.

A Kottakalózok valamennyi része itt megtekinthető.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.