Zeneipari jogi kérdésekről szóló rajzfim készült gyerekeknek

  • - cd -
  • 2017. október 14.

Film

Ismeretterjesztés a szerzői jog világáról.

Kottakalózok címmel készített tematikus rövid rajzfilmsorozatot egy jogász, zenész és grafikus szakemberekből álló csapat, hogy a zeneipar iránt érdeklődő fiatalok megismerhessék az őket érintő jogi alapokat.

Az ötlet remek, vagyis az lehetne, ha a téma iránt érdeklődő fiatalok korának megfelelő, az érdeklődést azonnal felkeltő animációt készítettek volna. De a figurák kivitelezése, a némileg fahangon előadott párbeszédek sem éppen egy jól sikerült sztoriról árulkodnak. Egy ütősebb zenei aláfestés sem ártott volna a szcéna egyes háttérműködéseire fókuszáló történetnek. Viszont a témaválasztásból adódóan dőlnek az idegen vagy annak ható kifejezések.

Az ötrészes sorozat egy állatok Cali, a vegetáriánus hópárduc; Vic, a basszusgitáros kolibri; Steve, a frontsün és Pete, a színváltós gyík által alkotott zenekar életén keresztül enged bepillantást a szerzői jog mindennapjaiba.

A projektet megálmodó Mezei Péter, a Szegedi Tudományegyetem nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettese úgy gondolta, hogy a fiatal zenészeknek, dj-knek és elektronikus zenekészítőknek ily módon lehet a legbefogadhatóbb módon megmutatni a zeneipart érintő jogi alapokat a demókészítéstől a turnéig.
"A rajzfilmsorozat a lehető legegyszerűbben, mégis pontosan próbálja visszaadni a szerzői jog szerepét a zenei alkotómunkában. A rajzfilm kísérlet egy társadalmilag, gazdaságilag és jogilag is jelentős kérdés egyszerű, fogyasztható, színes bemutatására. A társadalom alapvető érdeke a tudatos fogyasztók körének bővülése, ezért tesz ez a rajzfilm" nyilatkozott Mezei.

A több részes rajzfilm az Igazságügyi Minisztérium által kiírt pályázat keretén belül, a szegedi InfoCopy diákkör tagjainak bevonásával készült.

A Kottakalózok valamennyi része itt megtekinthető.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."