Zeneipari jogi kérdésekről szóló rajzfim készült gyerekeknek

  • - cd -
  • 2017. október 14.

Film

Ismeretterjesztés a szerzői jog világáról.

Kottakalózok címmel készített tematikus rövid rajzfilmsorozatot egy jogász, zenész és grafikus szakemberekből álló csapat, hogy a zeneipar iránt érdeklődő fiatalok megismerhessék az őket érintő jogi alapokat.

Az ötlet remek, vagyis az lehetne, ha a téma iránt érdeklődő fiatalok korának megfelelő, az érdeklődést azonnal felkeltő animációt készítettek volna. De a figurák kivitelezése, a némileg fahangon előadott párbeszédek sem éppen egy jól sikerült sztoriról árulkodnak. Egy ütősebb zenei aláfestés sem ártott volna a szcéna egyes háttérműködéseire fókuszáló történetnek. Viszont a témaválasztásból adódóan dőlnek az idegen vagy annak ható kifejezések.

Az ötrészes sorozat egy állatok Cali, a vegetáriánus hópárduc; Vic, a basszusgitáros kolibri; Steve, a frontsün és Pete, a színváltós gyík által alkotott zenekar életén keresztül enged bepillantást a szerzői jog mindennapjaiba.

A projektet megálmodó Mezei Péter, a Szegedi Tudományegyetem nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettese úgy gondolta, hogy a fiatal zenészeknek, dj-knek és elektronikus zenekészítőknek ily módon lehet a legbefogadhatóbb módon megmutatni a zeneipart érintő jogi alapokat a demókészítéstől a turnéig.
"A rajzfilmsorozat a lehető legegyszerűbben, mégis pontosan próbálja visszaadni a szerzői jog szerepét a zenei alkotómunkában. A rajzfilm kísérlet egy társadalmilag, gazdaságilag és jogilag is jelentős kérdés egyszerű, fogyasztható, színes bemutatására. A társadalom alapvető érdeke a tudatos fogyasztók körének bővülése, ezért tesz ez a rajzfilm" nyilatkozott Mezei.

A több részes rajzfilm az Igazságügyi Minisztérium által kiírt pályázat keretén belül, a szegedi InfoCopy diákkör tagjainak bevonásával készült.

A Kottakalózok valamennyi része itt megtekinthető.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.