film

Halálos iramban 6

  • - kg -
  • 2013. június 30.

Film

Annak is megvannak a műfaji szabályai, hogy mit nem tesz az ember egy hatodik rész kommentálásakor. Nem kezd el például az előző öt rész visszatérő gyengéin lovagolni, nem említi a tagbaszakadt Shakespeare-színész, Vin Diesel bikanyakát, Paul Walker kifejezéstelen kifejezéseit, Dwayne The Rock Johnson ijesztően drabális torzóját vagy Michelle Rodriguez rosszéletű nézését - ezekre mind elégnek kellett lennie az előző öt résznek.

A hatodik részre ideje megenyhülni és elismerni; a hatodik részüket megélt sorozatok között csak kevés az olyan, mely ilyen előrehaladott állapotban a javulás egyértelmű jeleit mutatja. A Halálos iramban c. sorozat készítői tanultak az eddigi hibákból (ehhez persze kellett az is, hogy eddigi hibáik is százmilliókat hozzanak), s tudják, ki az a csapatból, aki két mondat egymás utáni kimondására is képes, és ki az, akit jobb hagyni csak dörmögni. Ki az, akinek poénra áll a szája, és ki az, akinek semmire nem áll a szája, s ezért a szájizmait semmi szín alatt nem szabad mozgatnia. A sorozat kapcsán az autós akciókat dicsérni kicsit olyan, mint pluszként értékelni a Túró Rudiban a túrót. A közutakon kieszközölt zúzás, a pedal-to-the-metal attitűd alaptartozéka a szériának, de a repülő kontra autó, az autó kontra tank és a Gina Carano (női tank) kontra Michelle Rodriguez párosítások, illetve Dwayne Johnson kiduzzadó ereinek játéka és az autópályák légtornászaként bemutatkozó Vin Diesel ágyúgolyóként megejtett levegőbe emelkedése mind-mind olyan kellemes túlzások, amelyek már nagyon ráfértek e csupa izom, semmi agy sorozatra.

A UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.