film

Halálos iramban 6

  • - kg -
  • 2013. június 30.

Film

Annak is megvannak a műfaji szabályai, hogy mit nem tesz az ember egy hatodik rész kommentálásakor. Nem kezd el például az előző öt rész visszatérő gyengéin lovagolni, nem említi a tagbaszakadt Shakespeare-színész, Vin Diesel bikanyakát, Paul Walker kifejezéstelen kifejezéseit, Dwayne The Rock Johnson ijesztően drabális torzóját vagy Michelle Rodriguez rosszéletű nézését - ezekre mind elégnek kellett lennie az előző öt résznek.

A hatodik részre ideje megenyhülni és elismerni; a hatodik részüket megélt sorozatok között csak kevés az olyan, mely ilyen előrehaladott állapotban a javulás egyértelmű jeleit mutatja. A Halálos iramban c. sorozat készítői tanultak az eddigi hibákból (ehhez persze kellett az is, hogy eddigi hibáik is százmilliókat hozzanak), s tudják, ki az a csapatból, aki két mondat egymás utáni kimondására is képes, és ki az, akit jobb hagyni csak dörmögni. Ki az, akinek poénra áll a szája, és ki az, akinek semmire nem áll a szája, s ezért a szájizmait semmi szín alatt nem szabad mozgatnia. A sorozat kapcsán az autós akciókat dicsérni kicsit olyan, mint pluszként értékelni a Túró Rudiban a túrót. A közutakon kieszközölt zúzás, a pedal-to-the-metal attitűd alaptartozéka a szériának, de a repülő kontra autó, az autó kontra tank és a Gina Carano (női tank) kontra Michelle Rodriguez párosítások, illetve Dwayne Johnson kiduzzadó ereinek játéka és az autópályák légtornászaként bemutatkozó Vin Diesel ágyúgolyóként megejtett levegőbe emelkedése mind-mind olyan kellemes túlzások, amelyek már nagyon ráfértek e csupa izom, semmi agy sorozatra.

A UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.