Film

Hercegnők éjszakája

  • Szabó Ádám
  • 2015. november 15.

Film

Ezerszer láttuk már, tán ezért is van az az illúziónk, hogy tudjuk, hogyan él és milyen is valójában II. Erzsébet királynő; mi történt a királyi családon belül Diana hercegnő halálakor, és így tovább. Nemrég egyesek egyenesen Oscar-díjat nyertek annak bemutatásával, hogyan birkózott meg VI. György a beszédhibájával. Díjeső most épp nem fenyeget, e mű sajna nem tud túllépni a témából fakadó hiedelmeken és elvárásokon. Ha ugyanis a királyi családról van szó, nem készülhet film a merev házirend, a király és a nép kapcsolata és a többi poros közhely nélkül. Királyék szigorúak, de aranyszívűek, a nép szereti őket hibáikkal együtt is, a nagy erő pedig nagy felelősséggel jár. Közben épp vége a II. világháborúnak, a hercegnők pedig szeretnének kilépni a kastélyból és mulatozni egy kicsit, legalább a béke éjszakáján. Miután kikönyörögték a kilépőt, elmerülnek a londoni éjszakában, természetesen berúgnak és szerelembe esnek, elhagyják, majd megtalálják egymást – mindezt sajnos a Benny Hill szkeccsek aláfestő zenéje nélkül.

A kalamajkákat előre sejthetjük, ahogy a megoldás és a végkifejlet is kevés izgalmat, és még kevesebb humort tartogat. A festménysze­rűen fényképezett Buckingham-palota szobáit csak fizikailag hagyjuk el a szereplőkkel, valójában az utcán, bálteremben vagy bordélyházban játszódó jelenetek is merevek és manírosak. Unalmas, színtelen-szagtalan mozi, amibe azért mégis szorult némi báj – a remek szerep­osztásnak köszönhetően.

Forgalmazza az A Company Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.