Film

Victoria

  • 2015. november 15.

Film

A főszereplő spanyol lány egész Berlinig menekült koncertzongorista karrierjének kudarca elől, éhbérért pincérkedik, s gond nélkül elmegy bulizni négy ismeretlen fiúval, még ő tartja a lelket az addig oly nagyarcú macsókban, amikor azokat egy maffiózó bankot rabolni kényszeríti.

Ritka film az olyan, amelyet a felvételekor alkalmazott technikai kunszttal reklámoznak. Ennek a német thrillernek azonban fokozza a hatását, ha a néző tudja: az egészet real time-ban, egyetlen kamerával, egyvégtében vették fel, s nincs benne semmi trükk (mint a Birdmanben, mondjuk): a könnyed hetyegésnek induló, majd bankrablásba és véres menekülésbe torkolló berlini éjszaka története tényleg vágás nélkül kerül a szemünk elé. (Bár van a filmnek vágója, csak az ördög tudja, mivel is járult hozzá a végeredményhez.)

Az alkalmazott metódus fokozza a történések valódiságának illúzióját, s fokozza a feszültséget is. Egyfelől elismeréssel adózunk az operatőr, a norvég Sturla Brandth Grøv­len, de még inkább a színészek, különösen a karakterét bámulatos koncentrációs képességgel megformáló és a film során hihetetlen fizikai teljesítményt nyújtó főszereplő, Laia Costa munkájának. Másfelől viszont a film maga rá is szorul erre a háttértudásra. E nélkül valószínűleg jobban feltűnne az építkezés darabossága, szemet szúrnának a történet logikai ellentmondásai, a szereplők közötti viszonyok kliséi, a zárlat könnyen megjósolható, erőltetett fordulatai. Akkor csak egy tucatfilm volna. Így meg azt mondja rá az ember, hogy aha, milyen ér­dekes.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.